OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingscentrum inom Landstinget i Östergötland ansvarar för landstingets samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster och entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamheten och fastigheter. Enheten är en konsultativ, strategisk resurs för hela landstinget i upphandlingsfrågor. Den totala upphandlingsvolymen är cirka tre miljarder kronor per år.
Vi söker dig som vill arbeta med upphandling och har ett uttalat intresse för affärer!
Arbetsbeskrivning
I rollen som upphandlare arbetar du i hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Du kommer att arbeta i nära samarbete med referensgrupper från landstingets verksamheter och ansvara för kontakter med våra leverantörer. Du kommer också att fungera som rådgivare till verksamheten i upphandlingsfrågor. Det är därför viktigt att du är självgående, kan ta en projektledarroll och är utvecklingsorienterad i ditt arbetssätt.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, IT eller juridik, alternativt har motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du ska ha minst tre års erfarenhet av upphandlingsarbete eller strategiskt inköpsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från upphandling av varor och tjänster inom hälso- och sjukvårdsområdet. Du ska ha goda kunskaper om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet. Du har erfarenhet av projektarbete, både som ledare och medarbetare. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du ska ha goda IT-kunskaper och är van att arbeta med system för inköp, upphandling och avtal. Du behöver körkort för bil.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten, stabil och tydlig med problemlösande analysförmåga. Du har en mycket god samarbetsförmåga.
Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Upphandlingschef Helen Widin, 010-103 03 12, 0702-29 45 60, helen.widin@lio.se
Fackliga företrädare:
Vision: Benita Schoultz, 010-103 04 07.
SACO: Marie Anderson, 010-103 83 84.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 22 december 2013. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland