Upphandlare sökes till Uppsala omgående

Upphandlare sökes till Uppsala omgående

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta med inköp och önskar vara med och utveckla inköp på ett innovativt sätt? Är du dessutom en fena på entreprenadupphandling och har ett sinne för struktur, ordning och reda? Läs mer om uppdraget och sök tjänsten nedan!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastigheter, söker nu en upphandlare inom entreprenader. Start för uppdraget är omgående, och behov finns fram till maj med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden är mellan 50 och 100% enligt överenskommelse. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att genomföra förstudier, behovsanalyser inför upphandling, projektleda samt genomföra offentliga upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar med tillämpning av LOU, främst avseende entreprenadupphandlingar för nyproduktion och renoveringar i bostäder, samt ramavtal som är kopplade till denna verksamhet. Du kommer att agera teamledare för inköpsenheten, med uppgift att planera och fördela arbetet inom teamet.

Inköpsenheten som består av tre medarbetare har ett övergripande ansvar för bolagets upphandlingsverksamhet och strategiska inköpsarbete. Som medarbetare på inköpsenheten kommer du också att agera stöd och rådgivare åt bolagets chefer och övriga medarbetare i upphandlingsfrågor samt svara på frågor som rör avtalsförvaltning. Du har även en aktiv roll i utvecklingen av bolagets inköp- och upphandlingsprocesser.

I rollerna ingår det exempelvis att:

- agera stöd och utbilda internt gentemot bolagets chefer och övriga medarbetare i upphandlingsfrågor

- ta en aktiv roll i utvecklingen av bolagets inköps- och upphandlingsverksamhet

- ta en aktiv roll i implementeringen av ett digitalt inköpssystem

- uppföljning av avtal och medverka i internkontroll

- medverka i uppföljning av ställda hållbarhetskrav och sociala krav

- samverka med kommunen

- administration och rapportering

Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik

- Minst 3 års erfarenhet av upphandlingsarbete, där du projektlett och genomfört upphandlingar med tyngd inom entreprenad

- Du uttrycker dig på ett obehindrat sätt i svenska i både skrift och tal

- Du är an vid och har intresse av att arbeta i verktyg och system kopplade till ditt arbetsområde

Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av LOU

Kunden fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är analytisk, strukturerad och lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Du drivs och motiveras av eget ansvar och är duktig på att prioritera rätt för att uppnå tydliga deadlines. För att vara framgångsrik i rollen är du initiativtagande, kreativ och kommer gärna med förslag på hur företaget kan förbättra och effektivisera arbetsmetoder. Utöver detta är du en lagspelare som har förmågan att kommunicera och uttrycka dig på ett serviceinriktat och ödmjukt sätt. Nyfiken, relationsskapande och affärsmässig är egenskaper som vår kund värderar högt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 88 45300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 13 juli 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024