Upphandlare som gör oss ovanligt bra

Arbetsbeskrivning

I vår lilla kommun måste vi alla göra många olika "vanliga saker - ovanligt bra", det är lite av ett mantra hos oss. Närheten till varandra, handläggare, chefer, specialister och politiker ger en unik möjlighet till påverkan, lärande och kortare beslutsvägar.
Du kommer att tillhöra Kommunserviceavdelningen, en samling, för det mesta, gladlynta specialister inom olika områden som jobbar hårt för att hjälpa verksamheterna att bli allt bättre, säkrare och kostnadseffektivare i sitt arbete.
Vi deltar i nätverk på höglandet och i regionen.


Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunens upphandlare bildar du tillsammans med upphandlingschefen ett team som arbetar nära verksamheterna med allt det som ingår i upphandlingar. Du kommer självständigt att få ansvara för upphandlingar inklusive uppföljningar och analyser av ingångna avtal. Dessutom kommer du att vara en källa för information och kunskapsspridning kring upphandling både internt och externt.


KVALIFIKATIONER
Du har en examen från studier på eftergymnasial nivå inom juridik, ekonomi och inköp eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är viktigt att du är riktigt bra på att uttrycka dig på ett juridiskt formellt och korrekt sätt i tal och skrift.
Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter från offentlig förvaltning samt kunskap om lagen om offentlig upphandling.
Du bör ha utbildning och/eller erfarenhet som projektledare, då arbetet kräver att du har ett eget driv i att förmå dig själv och andra att hålla deadlines. Du är i grunden en strukturerad person som gärna antar utmaningar. Om du dessutom är en god samarbetare som ger andra energi är du riktigt välkommen.



ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen Aneby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 eller efter överenskommelse.
  • Publicerat: 15 augusti 2015

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

Storgatan 48
Aneby, 57822

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024