Upphandlare som vill vara med och utveckla Trosa kommuns affärer!

Upphandlare som vill vara med och utveckla Trosa kommuns affärer!

Arbetsbeskrivning

För många börjar Trosa kommun som en sommarförälskelse som övergår till något mer. Våra verksamheter genomsyras av Trosaandan som är en känsla som nästan går att ta på. Det är det varma bemötandet mellan kollegor, och en chef som ser dig, ger dig ansvar och stöttar dig i din utveckling. På grund av vår litenhet har du stora möjligheter att utvecklas och göra avtryck, och har alltid nära till kollegor, näringsliv och medborgare.

Vi är stolta över att som kommun ha Sveriges mest engagerade medarbetare, ett av landets bästa företagsklimat och dessutom Sveriges nöjdaste medborgare.

Det är både inspirerande och spännande att arbeta i en liten kommun som ligger i framkant. Vi har nära till politisk ledning och beslutsfattare och vi involveras i projekt som berör många olika verksamheter. I Trosa är tempot ofta högt och inget sitter fast, vilket kan vara både utmanande och roligt.

Vill du bli en del av detta? Välkommen med din ansökan!

VAD INNEBÄR DITT UPPDRAG?
Du ansvarar som en av kommunens två upphandlare för att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader tillsammans med verksamhetsansvariga. Du ser upphandlingens strategiska betydelse för kommunen genom att planera, leda och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning och leverantörskontroll. Du utarbetar förfrågningsunderlag, utvärderar anbud, deltar ibland i förhandlingar, upprättar och implementerar avtal. Du leder interna nätverk och representerar Trosa kommun i externa nätverk för inköp och upphandling. Din roll i offentliga affärer blir en viktig del i att bidra till att säkra kommunens resultat och kvalitet.

Du har stora möjligheter att påverka din roll. Du ges möjlighet att utveckla upphandlingsarbetet med tillämpning av nya upphandlingsmodeller och metoder för avtalsvård och uppföljning.

I rollen som upphandlare samverkar du med ekonomiavdelningen och kommunens verksamheter. Du kommer att agera stöd för verksamheterna i frågor som rör inköp och anskaffning. Rollen innebär en aktiv avtalsuppföljning, bland annat av våra avtal med entreprenader. Du kommer att analysera inköp genom att sammanställa och presentera statistik, ta fram nyckeltal och visa på förbättringar och besparingar. Du behöver kunna kommunicera resultatet och hålla i internutbildningar.

Arbete på distans är möjligt till viss del efter överenskommelse.

Tjänsten är organiserad inom Kultur-, fritids-, teknik- och servicekontoret och din chef blir produktionschef Kerstin Tibbling.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har:


• Flerårig erfarenhet (minst tre år) av kvalificerat upphandlingsarbete inom ramen för LOU.
• Kunskap om upphandlingssystem.
• God kunskap om Office-paketet.
• Eftergymnasial utbildning (högskola/YH).

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet från kommunal sektor.
• Kännedom om hur en kommun fungerar och hur upphandlingsärenden hanteras i den politiska beslutsprocessen.
• Kunskap om/erfarenhet av avtalsrätt.
• Erfarenhet från och kunskap om de allmänna bestämmelser som finns i byggbranschen (AB, ABT, ABK, AMA, ABFF m.fl.).
• Erfarenhet från upphandling av entreprenader.
• Erfarenhet av att ge stöd och råd i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor.

Du har erfarenhet av att kunna sätta upp ramar för uppdrag och ta initiativ till en struktur kring affärsprocessen.

Du trivs med att arbeta självständigt, tar egna initiativ och är van vid att själv lägga upp ditt arbete. Du har en självklar trygghet som gör att folk får förtroende för dig. I möten med våra verksamheter, kunder och entreprenader är du både den som kan skapa relationer och samtidigt våga ställa krav.

Du har förmågan att med lätthet röra dig mellan helhet och detaljer samt se hur dessa påverkar varandra. Det innebär att du kan bryta ner och följa upp stora avtal, hela tiden med ett affärstänk utifrån kommunens bästa. Vidare är du affärsmässig och ekonomiskt medveten. Du är strukturerad och noggrann och gillar att arbeta mot tydliga deadlines.



INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: aug 2023  eller enligt överenskommelse

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.  

Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trosa kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 19 april 2023

Besöksadress

Västra Långgatan 4-5 61980 Trosa
None

Postadress

Västra Långgatan 4-5
Trosa, 61980

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024