OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en Upphandlare till ett statligt verk, där du kommer att bedriva arbetet i nära samarbete med Serviceenhetens chef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att självständigt göra inköp, avrop och upphandlingar av inventarier och utrustning till myndighetens blivande kontorslokaler i Stockholm och ytterligare fem städer. Totalt handlar det om att utrusta ca 450 arbetsplatser. En del resor kan ingå i tjänsten. Du hjälper även till med andra upphandlingar och avrop inom de ansvarsområden som finns på enheten för service, t ex städavtal, catering, kontorsmaterial mm Kravprofil - Civilekonom- eller Juristutbildning eller motsvarande kunskap. - Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor - Kunskap och kännedom om LOU samt de statliga ramavtalen och hur avropsförfarandet går till är ett absolut krav - Förmåga att själständigt kunna skriva kravspecifikationer och utvärdera inkomna anbud. Du är en analytisk person som har lätt att samarbeta. Du är stresstålig och kan hålla i många trådar samtidigt.