OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.
Fler anledningar till att arbeta på Sysav
På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: "Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer". Du får en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt - bland annat genom förmånlig sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Är du en nyfiken och lösningsorienterad upphandlare med något års erfarenhet? Hos oss får du möjlighet att jobba brett med inköp av allt från tjänsteupphandlingar, tekniska investeringar till olika typer av förnödenheter. Vill du vara med och påverka vår upphandlingsprocess och bidra till god kvalitet, miljö och effektivitet? Vi söker dig som vill bredda din erfarenhet och ta dig an nya utmaningar. Låter detta som ett spännande steg?
Enheten Upphandling och Inköp tillhör avdelningen Ekonomi & Inköp och består i dagsläget av fem personer. Enhetens huvudsakliga uppgift är att driva hela upphandlingsprocesser och att vara ett stöd till Sysavkoncernens samtliga verksamhetsområden inom kategoriutveckling, marknadsanalys, offentlig upphandling, direktupphandling samt avtalsfrågor. Du rapporterar direkt till Inköpschefen och du är placerad på Sysavs huvudkontor i Malmö.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Upphandlare till Sysav som självständigt kommer att ansvara för upphandlingar samt bistå i projekt och diverse arbete på avdelningen. Du kommer att vara en del i vårt arbete med att modernisera arbetssätt och integrera policys, riktlinjer och instruktioner för företagets upphandlingar och inköp, samt arbeta för att dessa är väl implementerade och efterföljs hos chefer och medarbetare.
Rollen innefattar bland annat:
* Tillämpa och vidareutveckla rutiner för att säkerställa företagets upphandlingar och inköp.
* Projektleda, förhandla samt ansvara för avtalsuppföljning.
* Utveckla avtal och avtalsrelationer med våra kunder.
* Utveckla och delta i arbetet med att skapa effektiva processer i samverkan med våra andra verksamheter.
* Proaktivt och operativt stötta organisationen och dess chefer i upphandlingsfrågor.
I rollen som Upphandlare är det du som driver inköp/upphandling och är samarbetspartnern. Du kommer även att agera expert internt och vara behjälplig över flera affärsområden. Dagligen har du ett stort antal kontaktytor inom och utanför Sysav. Du arbetar nära tillsammans med kollegor på avdelningen och rapporterar till Inköpschefen på Sysav AB.
Kvalifikationer
I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och vi ser att du som person har ett genuint intresse av ditt yrkesområde och arbetar aktivt för att hitta så effektiva lösningar som möjligt.
En positiv inställning är en förutsättning för att lyckas i tjänsten.
Du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp och upphandling. I ditt arbete som upphandlare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av upphandling av tjänster och indirekt material. Har du dessutom erfarenhet av upphandling av IT och/eller förbrukningsvaror så är det meriterande. Vi ser gärna vill att du har aktuell utbildning gällande lagstiftning för offentlig upphandling och avtal (LOU/LUF). Du har god förmåga att uttryck dig på svenska i tal och skrift och kan förklara komplexa sammanhang på ett pedagogiskt sätt. Du har även god IT-vana och erfarenhet av att arbeta administrativt i flera olika system.
För oss är det viktigt att du är affärsmässig, analytisk och kommunikativ. Du behöver vara tydlig och kommunikativ med en mycket god förmåga att instruera, utbilda och stötta chefer och medarbetare inom ansvarsområdet. Arbetet kräver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och att du känner dig bekväm med att driva dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. Vi söker dig som har god förmåga att samarbeta på olika nivåer, både internt och externt med ett prestigelöst och lösningsfokuserat arbetssätt.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sysav AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Varmt välkommen med din ansökan som du söker du via ansökningslänken. Sista ansökan 14 augusti.
Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se
Vi ser fram emot din ansökan!