OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älvkarleby kommun med närmare 9 500 invånare ligger precis där Dalälven möter havet. Här är det nära; till, från och mellan det mesta. Tre tågstationer och täta bussturer gör det enkelt att komma hit; från Gävle tar det 12 minuter med Upptåget, från Uppsala knappt en timme. Till butiker och annan service är det sällan mer än en kvart och den naturliga närheten skapar en känsla av sammanhang och trivsel.
Vi är drygt 700 anställda som tillsammans jobbar för att ge medborgarna bra service och mod, vilja, respekt och helhetssyn är vår värdegrund och ledord i allt vårt arbete.
Kommunstyrelsens förvaltning och ekonomiavdelningen har sitt kontor i kommunhuset som ligger i centralorten Skutskär, ungefär 5 minuters promenad från en av kommunens tre tågstationer och med busshållplats och fri parkering runt hörnet. Drygt 30 personer har sina kontor här, i en hjärtlig och prestigelös miljö.
Älvkarleby kommun erbjuder ett trevligt arbetsklimat med engagerade medarbetare. Upphandlingsverksamheten har tidigare varit en del av Inköp Gävleborg. Idag så har vi en upphandlingssamordnare men behöver utöka vår upphandlingsverksamhet med en upphandlare.
Nu söker vi efter en upphandlare som vill vara med och bidra till en bättre kommun att leva, bo och verka i. Upphandling ligger under ekonomiavdelningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare i Älvkarleby kommun ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar på ett affärsmässigt och professionellt sätt så att kommunens behov effektivt tillgodoses utifrån de politiska målen. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens andra verksamheter.
Arbetet kräver taktiskt och strategiskt tankesätt samt en hög grad av affärsmässighet i kombination med fokus på det juridiska perspektivet. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer. Du kommer att arbeta med upphandlingar åt alla kommunens verksamheter men du kommer vara anställd på ekonomiavdelningen som är en del av kommunstyrelsens förvaltning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad och brinner för att göra goda offentliga affärer och vill få en möjlighet att vara med och påverka och åstadkomma nytta för kommunen, och dess invånare.
Du har högskoleutbildning eller YH-utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskap förvärvade genom yrkeserfarenhet. Utbildning och yrkeserfarenhet inom Offentlig Upphandling (LOU) och/eller entreprenadupphandlingar är meriterande. Vi söker dig som är strukturerad och som självständigt kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och kan arbeta bra med komplexa frågor och problemlösning.
Du har god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skrift då du kommer formulera tydliga krav mot anbudsgivare. Kunskap om Kommers-upphandlingsverktyg är meriterande. Vidare är kunskap om avtalsrätt tillsammans med god kunskap inom det juridiska språket meriterande. Som upphandlare är du trygg och stabil och har mod att agera efter din övertygelse.
Du har lätt för att skapa kontakter och är social och utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Strukturerad, planerad och organiserad är egenskaper som beskriver dig som person och du arbetar utifrån ett serviceinriktat synsätt. Du är väl insatt i upphandlingsarbete, där din förståelse för de fackmässiga termerna i arbetet är särskilt bra och du underhåller kontinuerligt din specialistkunskap.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Om du blir kallad till intervju ser vi gärna att du tar
med:
• Relevanta examensbevis eller studieintyg/intyg
Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar.
För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder motion på arbetstid eller friskvårdsbidrag via friskvårdsystemet ePassi.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Maria Enarsson
026-831 34
Utredare Erik Klippmark
026-831 12
Kommunchef Anna-Karin Jakobsson
026-831 88
Folkhälso- och närvårdskoordinator Josefine Wennelin
026-831 05
Vision Erik Klippmark
026-831 12
Personalchef Brita-Lena Cederqvist
026-831 48
Vision Maria Samuelsson
026-83358
Akademikerförbundet SSR Sofia Hammar
026 - 832 51
Administrativchef Maria Enarsson
026-83134
Vision Erik klippmark
026-83112