OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energimarknadsinspektionen (Ei) övervakar marknaderna för el, naturgas och fjärrvärme. Myndigheten verkar för att dessa marknader fungerar väl och är ansvarig för elpriskollen.se som hjälper Sveriges elkunder att välja elhandelsföretag. Energimarknadsinspektionen har cirka 100 anställda, varav de flesta har sin arbetsplats vid huvudkontoret i Eskilstuna. Vi har även ett lokalkontor Stockholm.Energimarknadsinspektionen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av mångfald och respekt för allas lika värde.
Om avdelningen
Avdelningen för verksamhetsstöd och strategisk samordning har 18 medarbetare, som samarbetar i team för att stödja kärnverksamheten på bästa sätt. Vi ansvarar för stabsfrågor, ekonomi, HR, IT, kommunikation, upphandling, registratur, arkiv, intern service och säkerhet. Vi har idag en handläggare som arbetar med upphandling på deltid, som kommer att gå över till andra arbetsuppgifter. Därför inrättar vi nu en ny heltidstjänst som upphandlare.
Energimarknadsinspektionen är en värdegrundsbaserad organisation, som lägger stor vikt vid ett aktivt medarbetarskap. Ett förändringsarbete pågår både på avdelningen och på myndigheten och för att trivas behöver du stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar.
Dina arbetsuppgifter
Din främsta arbetsuppgift blir att självständigt samordna, utveckla och genomföra upphandlingar för Energimarknadsinspektionen. Som enda upphandlare kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att få ta ansvar för alla typer av avrop och upphandlingar samt ge råd till chefer och medarbetare i avtals- och inköpsfrågor.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete där du kommer att få ta ett stort ansvar och vara med och bygga upp en strukturerad och kvalitativ upphandlingsverksamhet.
Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik, eller annan lämplig utbildning inom området.
Du ska vara en kvalificerad upphandlare som har arbetat några år med offentlig upphandling. Det är viktigt att du har goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling och dess praktiska tillämpning. Erfarenhet av tjänsteupphandlingar eller upphandlingar inom IT-området är meriterande.
Som person är du självgående, initiativrik, intresserad av utvecklingsfrågor, mål- och kvalitetsinriktad. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Vidare kräver rollen att du har en analytisk förmåga, är noggrann och klarar av att arbeta med flera upphandlingar parallellt. Du ska också ha god datorvana och ha lätt att kommunicera i tal och skrift. Du delar de värderingar och den syn på förvaltningskultur som är en förutsättning för arbetet på en statlig myndighet. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Upplysningar samt telefonnummer
Tjänsten är placerad i Eskilstuna och är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.
För mer information kontakta avdelningschef Ing-Marie Olofsdotter, 016-16 27 10.
Fackliga företrädare, ST Lena Ellidotter, 016-16 27 12, SACO Jonas Grape, 016-16 25 33.
Din ansökan
Din ansökan inklusive CV och personligt brev ska vara inkommen senast den 12 januari 2014. Enklast gör du din ansökan genom att klicka på knappen längst ner på sidan
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Vadasz Nilsson, Generaldirektör
016-162702
Johnny Henriksson,
016-162792
Roger Husblad, Avdelningschef
016-162760
Anders Wallinder,
016-162525
Sara Sundberg, Avdelningschef
016-162713
Caroline Törnqvist, Avdelningschef
016-162770
Tommy Johansson, Avdelningschef
016-162558
Therése Hindman Persson, Chefsekonom
016-16 25 64
Kristina Östman, Fackliga företrädare Saco-S
016-16 25 28
Erik Blomqvist, Facklig företrädare ST
016-16 27 77