OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap och erfarenhet av upphandlingsarbete , vill utvecklas inom området och jobba tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor? Då är vi mycket intresserade av dig.
Tjänsten som upphandlare
Ekonomi- och förvaltningsavdelningen består av ekonomichef och tillika ställföreträdande GD, fyra ekonomer, två ekonomiadministratörer, en controller och två upphandlare. Upphandlarna ansvarar för kollegiets interna processer för upphandling/inköp av varor och tjänster.
Vi jobbar löpande med att förbättra och utveckla stödet vid inköp/upphandlingar och behöver någon som vill jobba både operativt och proaktivt med dessa frågor. Hos oss finns en mängd olika verksamheter och vi behöver en upphandlare som kan genomföra både upphandlingar och avrop från statens ramavtal inom flera olika områden. En viktig del av arbetet är att vägleda och att ge stöd till våra medarbetare i frågor om våra inköp. Du kan även komma att delta i vissa projektarbeten.
Din roll som upphandlare kan variera mycket beroende på vilken av Kammarkollegiets verksamheter du samverkar med. Det kan vara alltifrån att enbart ge stöd till beställare vid framtagande av upphandlingsdokumentation till att ha en samordnande och drivande funktion för en hel arbetsgrupp som medverkar i en upphandling.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• universitets-/högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller, annat relevant område, eller slutförd YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling
• arbetat minst fem år med upphandling inom den offentliga sektorn
• kunskap om upphandlingslagstiftningen LOU samt övrig lagstiftning som reglerar den offentliga förvaltningen.
• mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
• erfarenhet av elektroniska upphandlingsverktyg och e-handel
Personliga egenskaper
Som person har du ett strukturerat arbetssätt och kan snabbt skifta fokus mellan olika uppgifter. Du är ansvarstagande och kan organisera och prioritera arbetet effektivt. Du är noggrann och pedagogisk i både skriftlig och muntlig kommunikation. Du tycker om att samarbeta med andra och som stöd till våra avdelningar är du lyhörd, nyfiken och affärsmässig.
Vi kommer att lägga särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobba-har, inklusive CV och personligt brev, senast den 29 april.
Kontaktpersoner
Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta:
Martin Sundelius, chef Ekonomi- och förvaltningsavdelningen, 08-700 08 86
Fackliga ombud:
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40.
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26