OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver.Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning.Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.Arbetsförmedlingen är uppdelad i 69 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm.Totalt arbetar ca 11 000 personer inom myndigheten.Arbetsförmedlingen söker Upphandlare till Avdelningen[ Kompletterande arbetsförmedlingstjänster, Enheten Beställning och upphandling Avdelningen upphandlar och förvaltar kompletterande arbetsförmedlingstjänster och arbetsmarknadsutbildningar.Vi stödjer kärnverksamheten med IT-stöd, administrativa rutiner, handläggarstöd och informationsinsatser.Vi följer upp och granskar de kompletterande aktörerna för att se till att deras tjänster har god kvalitet.Enheten beställer och upphandlar kompletterande arbetsförmedlingstjänster och arbetar med kravställning och juridik kring avtalen.Vi ansvarar också för avtalskontroller och rutiner kring upphandlingarna.Enheten består av ett sekretariat och två sektioner.Arbetsuppgifter .Svara för myndighetens upphandling utifrån gjord kravställning .Ansvara för avtalskontroll av upphandlade utbildningar och[ tjänster..Förhandla med leverantörer i frågor som gäller bl.a. tolkning, förändring, förlängning och uppsägning av avtal. Kvalifikationer .Du har högskoleutbildning med inriktning mot[juridik eller ekonomi[eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt samt erfarenhet av och/eller utbildning i offentlig upphandling..Du har förmåga att snabbt sätta dig in i uppdragsgivarens behov och identifiera och analysera[vilka utvärderingskriterier som är centrala och optimala i varje uppdrag..Du kan arbeta självständigt och ta stort eget ansvar samt är analytisk och strukturerad i ditt arbete..Du måste kunna prioritera, fatta beslut och ta ansvar för fattade beslut..Du är flexibel och har förmåga att skapa goda relationer.[[ .Du har god förmåga att uttrycka dig pedagogiskt, såväl[muntligt som skriftligt..Du har övergripande kännedom kring logistik samt företags-/ branschkunskap inom olika produkt- och tjänsteområden. Övrigt Heltid - Tillsvidareanställning om provanställning tillämpas gäller 6 månader.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb).Bifoga CV och personligt brev i ansökan.Betyg och intyg lämnas vid en eventuell intervju.[[[[[[[[[ Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740