Upphandlare till Enskede-Årsta-Vantör Stadsdelsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Arbetsplatsbeskrivning

Inom förvaltningen arbetar cirka 2 800 medarbetare.

Vi står nu inför spännande utmaningar när staden växer och helt nya stadsdelar byggs.

Nu behöver vi rekrytera dig som är en erfaren upphandlare och som vill arbeta övergripande på förvaltningen. Din arbetsplats kommer att vara vid förvaltningens huvudkontor som ligger vid Globens tunnelbanestation, nära till köpcentrum och restauranger. Tjänsten är placerad inom Administrativa avdelningens, ekonomienhet.

Arbetsbeskrivning


Som upphandlare på Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning ansvarar du för förvaltningens övergripandeupphandlingsarbete. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader. Du kommer självständigt att ansvara för kvalificerade upphandlingar samt delta i upphandlingar som genomförs vid förvaltningens avdelningar. Arbetet omfattar uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning till chefer och andra i upphandlingsfrågor.

Du ansvarar för att de upphandlingar som görs sker i enlighet med lagar, regler och vår upphandlingspolicy samt att de genomförs på ett affärsmässigt och professionellt sätt. I rollen ingår att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör upphandling, avrop och inköp. Du utvecklar processer, rutiner och dokument samt förväntas delta aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder. Genom ditt arbete bidrar du till att utveckla och effektivisera förvaltningens upphandlingar. Du kommer också vara förvaltningens inköpsansvarig och ha det övergripande ansvaret för inköpsprocessen.

Som upphandlare inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.

Kvalifikationer


Din bakgrund består av akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen, som exempelvis juridik, teknik eller ekonomi, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt god kunskap om lagen om offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av att som projektledare leda både mindre och större projekt.

Du tänker och agerar affärsmässigt, har lätt för att fatta beslut och mån om att kunna möta höga kvalitetskrav. Som person är du självgående, uthållig och strukturerad. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är van vid att hantera många kontakter och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Lundström Stoltz, Stadsdelsdirektör
08-508 142 10
Bo-Bertil Larson, HR-konsult
08-508 117 17

Sammanfattning

Besöksadress

Slakthusplan 8A
None

Postadress

Slakthusplan 8A
Stockholm, 11221

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024