OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kunnig upphandlare som vill vara en del av vårt växande team på Inköps- och upphandlingsavdelningen? Här får du chansen att arbeta med spännande upphandlingar och bidra till kommunens fortsatta utveckling.
Ditt uppdrag
Som upphandlare hos oss kommer du att:
• självständigt planera, leda och genomföra kvalificerade upphandlingar av varor och tjänster med ett kontraktsvärde över 100 000 kronor
• ansvara för hela upphandlingsprocessen, från behovsanalys och marknadsundersökning till avtalstecknande och avtalsförvaltning
• samarbeta med vår e-handelsfunktion för att säkerställa leverantörsanslutning och spridning av avtalsinformation till kommunens beställare och chefer
• ge konsultativt råd och stöd inom organisationen i upphandlingsfrågor
• representera Eslövs kommun i interna och externa nätverk, inklusive att informera och utbilda kring upphandlingsprocessen
• föredra upphandlingsärenden i samband med politiska beslut
Din erfarenhet
Vi söker dig som har:
• högskole- och/eller universitetsutbildning, gärna inom ekonomi, juridik, inköp/upphandling, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt LOU
• gedigen erfarenhet av att hantera komplexa upphandlingsprocesser
• goda affärskunskaper och förmåga att se möjligheter i olika situationer
• stark kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
• pedagogiska färdigheter och vana att förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt
Är det här du?
Du är:
• lösningsorienterad och trivs med att arbeta i team
• engagerad i att leverera resultat inom givna tidsramar
• förmåga att arbeta noggrant och strukturerat med flera processer samtidigt
• intresserad av att bidra till kommunens utveckling genom strategiska och effektiva upphandlingar
Vi erbjuder
Hos oss får du:
• bli en del av en engagerad och framåtsträvande avdelning
• möjlighet att delta i utvecklingen av våra arbetssätt, inklusive införandet av nya verktyg som spendanalys
• en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och dina idéer värderas högt
Om arbetsplatsen
Inköps- och upphandlingsavdelningen är en del av kommunledningskontoret i Eslövs kommun och består av upphandlare, e-handelsspecialister, inköpssamordnare, upphandlingsjurist och avdelningschef.
Vi ansvarar för kommunens varu- och tjänsteupphandlingar samt e-handel. Vårt mål är att skapa goda affärer för kommunen och vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team.
Övrigt
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar och anställning kan eventuellt komma att ske innan sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.