OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223029
Arbetsuppgifter
Vill du bidra till att vi får bästa möjliga skola, omsorg och annan service för våra skattemedel? Kraven är höga, men vi utlovar ett mycket stimulerande, utvecklande och roligt arbete!
Du ska som självständig projektledare bistå organisationen i olika typer av upphandlingar inom varu- och tjänsteområdet genom hela processen,vilket i regel innefattar behovsanalys, marknadsanalys, upphandlingsstrategi och upphandlingsarbete. Arbetet innefattar också en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning samt rådgivning i inköpsfrågor till stadens olika verksamheter. Du kommer ansvara för att upphandlingsprojekt och avtalsuppföljning sker affärsstrategiskt med en innovativ och cirkulär ansats.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning, motsvarande kandidatnivå (180 hp), inom ekonomi, inköp, logistik eller annat relevant område. Vi ser erfarenhet av affärsförvaltning från offentlig sektor eller privata bolag, från inköpssidan eller leverantörssidan, som särskilt meriterande.
Arbetet kräver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och att du känner dig bekväm med att driva dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. I rollen ser vi gärna en person med en god problemlösande förmåga. Du bör vara noggrann, strukturerad och analytisk med förmåga att omsätta analyser och mål i strategiska affärsupplägg vilket möjliggör utveckling, effektivisering och besparingar i stadens upphandlingar och avtal.
Du kommer i din roll som upphandlare att ha många kontakter både internt mot stadens olika verksamhetsområden samt externt med leverantörer.
Det pågår ett kontinuerligt förbättringsarbete av processer vad gäller stadens inköp och du förväntas vara med och bidra till att föra utvecklingen framåt. Vi söker därför dig med stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete särskilt inom området hållbarhet och cirkulära affärer.
Du har god kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form, på svenska, både i tal och skrift. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har förmåga att skapa goda professionella relationer, är lyhörd och lätt att samarbeta med.
Upphandlingsenheten består av personer med olika erfarenheter och kompetensprofiler. Vi eftersträvar prestigelöshet där vi delar med oss av erfarenheter och utvecklas tillsammans.
Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten, som är en enhet inom Ekonomiavdelningen på Stadskontoret, har ett övergripande ansvar att vägleda all upphandlingsverksamhet i Malmö stad och dess bolag. Enheten ansvarar för genomförandet av stadsövergripande ramavtal men arbetar även med förvaltningsspecifika upphandlingsärenden. Upphandlingsenheten består i dagsläget av totalt 35 personer varav de flesta är upphandlare med självständigt ansvar för specifika avtalsområden.
Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö. Upphandlingsenheten består av engagerade, drivna och kompetenta medarbetare och du ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö med löpande kompetensutveckling inom relevanta områden. Vi sitter i centrala Malmö med bara fem minuters promenad till tåg- och busstationer vid Triangeln. Här finns både affärer och lunchrestauranger alldeles runt hörnet.
Stadskontoret är kommunstyrelsens förvaltning och stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp stadens arbete. Vi arbetar nära stadens ledning och identifierar behov, analyserar, föreslår alternativ och bidrar med kraft till förändring i frågor som är viktiga för vår organisation, vår stad och vår samhällsutveckling - alltid med Malmös bästa för ögonen. Stadskontoret stödjer också kommunfullmäktige som har ett helhetsansvar för Malmö stad
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
I denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir därför en viktigt del i urvalsarbetet.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Vi kommer att genomföra löpande intervjuer varför vi gärna ser att du gör din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen!
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98