Upphandlare till Finansinspektionen

Upphandlare till Finansinspektionen

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att genomföra LOU-upphandlingar och vill du självständigt leda och driva upphandlingar hos oss på Finansinspektionen (FI)? Då kan det här vara jobbet vara för dig!

Om jobbet

Som upphandlare på FI jobbar du självständigt med att leda och driva upphandlingar, genomföra och samordna myndighetens inköpsbehov. Du kommer att hantera komplicerade upphandlingar, men också mindre avrop genom förnyad konkurrensutsättning från statliga ramavtal. Utifrån inköpsbehoven utreder du lämpligt anskaffningsförfarande. Du medverkar samtidigt i flera parallella uppdrag, från förstudie till framtagande av avtal. I arbetsuppgifterna ingår även att förvalta och följa upp ingångna avtal och stötta chefer i leverantörshantering. Upphandlingar relaterade till it är en stor del av Finansinspektionens upphandlingar och du kommer därför också att arbeta nära it-avdelningen.

Upphandlingar genomförs vanligtvis i projektform där du är projektledare och arbetar i nära samarbete med medarbetare från olika delar av organisationen. I rollen ingår också att vara med och utveckla riktlinjer, arbetssätt och rutiner.

Din utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som


• har utbildning med inriktning mot juridik, förvaltning eller ekonomi, alternativt annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå
• har LOU-utbildning
• har några års erfarenhet av att självständigt genomföra LOU-upphandlingar
• har erfarenhet av att arbeta med något av de upphandlingsverktyg som finns på marknaden
• är van att arbeta med it-verktyg, ärendehanteringssystem och program
• uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du                                                                  


• har erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling (SUA), större projektupphandlingar och konsultupphandlingar
• har erfarenhet av it-upphandlingar
• har erfarenhet av förhandlad upphandling.

Om dig

I det här jobbet behöver du


• bidra till ett gott samarbete
• planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde
• kommunicera tydligt med olika målgrupper.

Om oss

FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.

På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.

Bra att veta

Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.

Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.

På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/

En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.

Sök jobbet

Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis.

Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering. 





Anställningsform:



Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.





Omfattning:



Heltid





Kontaktperson:



I denna rekrytering samarbetar Finansinspektionen med Jefferson Wells. För information om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström, therese.thunstrom@jeffersonwells.se, 0730-62 33 72.


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef tillika avdelningschef Cecilia Johansson på 08-408 986 40.





Sista ansökningsdag:



2023-05-16

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Therese Thunström
+46730623372

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finansinspektionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 16 maj 2023

Besöksadress

Brunnsgatan 3
None

Postadress

Brunnsgatan 3
Stockholm, 10397

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024