OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års tidigare erfarenhet av arbete med upphandling? Har du ett affärssinne och trivs med ett arbete som innehåller mycket administration och samarbete? Är du intresserad av upphandlingar inom IT, konsulter samt avrop från statliga ramavtal så ska du verkligen läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker just nu en upphandlare till ett kortare uppdrag hos en central förvaltningsmyndighet för det offentliga skolväsendet. Du kommer att få hantera upphandlingar inom IT, konsulter och avrop från statliga ramavtal. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att hantera inköp för områden inom IT, konsulter och avrop från statliga ramavtal.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
Göra självständiga upphandlingar
Göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
Medverka vid hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer.
Dina egenskaper
Vi tror att du sköter dina arbetsuppgifter med god struktur, är självgående med och tar ett stort ansvar för att driva arbetet framåt. Att ge ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig vilket blir viktigt eftersom mycket samarbete och kontakt sker med såväl interna kollegor som externa parter. Slutligen tror vi att du har ett analytiskt och affärsmässigt tänk och att såväl underlag som presentationer från dig håller en hög nivå.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper inom LOU/LUF
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
TendSign
Hanterat upphandlingar inom IT, konsulter och avrop från statliga ramavtal
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-11-30. Tillträde 2021-10-04.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32621 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.