Upphandlare till Futurum Fastigheter

Upphandlare till Futurum Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Futurum Fastigheter i Örebro AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag med ca 110 anställda. Vår vision är att skapa miljöer värdiga våra barn. Vi äger, förvaltar och utvecklar miljöer där våra barn och ungdomar tillbringar stor del av sin tid. Barnen och ungdomarna är våra kunder. Dessutom är de vår framtid, så även om vi är ett fastighetsbolag, är det framtiden vi jobbar med. Det är därför vi heter Futurum.

Läs mer om oss på www.futurumfastigheter.se

Nu söker vi en Upphandlare till Futurum Fastigheter i Örebro AB
- med stort intresse för entreprenad och tjänsteupphandlingar

Är du en person som tidigare upphandlat entreprenader inom bygg och fastighet och vill arbeta i ett bolag med långsiktigt fastighetsägaransvar, så är du kanske rätt person för oss.

Vill du även bidra till en god skolmiljö för Örebros barn och ungdomar, då kan rollen som upphandlare på Futurum vara ditt nästa och bästa steg i karriären!

Om tjänsten
Som upphandlare blir du spindeln i nätet när vi ska göra de bästa affärerna i syfte att uppnå vår vision – Miljöer värdiga våra barn. Tjänsten innebär att det är du som driver samt genomför upphandlingarna tillsammans med vår övriga kompetenta organisation. Tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar enligt LOU och LUF. Din roll blir att leda detta arbete från start till mål genom samarbete med aktuell kravställargrupp, därmed säkerställa att aktuella lagar efterföljs.

På Futurum eftersträvar vi alltid att arbeta med ständiga förbättringar och fortlöpande med utveckling av befintliga utvärderingsmodeller och arbetsrutiner.

Du kommer bl a att arbeta med

- att genomföra upphandlingar såsom ramavtal avseende bland annat konsulttjänster, entreprenader samt genomföra upphandlingar av större investeringsprojekt
- annonsera upphandlingar
- följa upp avtal och avtalstrohet
- att vara organisationens stöd under kontraktens livslängd
- genomföra förnyade konkurrensutsättningar inom gemensamma ramavtal
- stödja internt vid framtagande av förfrågningsunderlag
- utvärdera inkommande anbud, upprätta beslutsunderlag och kontrakt
- informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom ditt kompetensområde
- utforma inköpsstrategier.


Vår viktigaste tillgång är medarbetarna och därför arbetar vi aktivt för att skapa ett balanserat arbetsklimat. Det finns en stark gemenskap med ett nära ledarskap där medarbetarna trivs och får utrymme att växa.

Är det här du?
För att du ska bli framgångsrik i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av inköp eller upphandling av konsulter och entreprenörer, företrädesvis inom bygg- och fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper inom AB, ABT, ABFF och ABK samt kunskap om LOU och LUF.

Du har säkert en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ett för det här uppdraget relevant område. Det kan exempelvis vara juridik, ekonomi eller teknik alternativt annan utbildning som tillsammans med din arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig. Vi vill att du är duktig på att uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift.

Andra viktiga egenskaper i rollen som upphandlare hos oss är att du är noggrann och nyfiken. Du har stort intresse och förståelse för hur verksamhet och inköpsprocess samspelar för att uppnå bästa resultat.

Vi vill att du är strukturerad, att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra, samt projektleda kollegor mot ett mål. Du är analytisk och drivande, tycker om att arbeta i ett högt tempo med eget ansvar.

I rollen krävs också att du har lätt att anpassa dig till nya situationer, att du kan prioritera och ibland omprioritera ditt arbete på ett bra sätt, samt att du slutför dina uppdrag inom angiven tidsram.

Vi använder oss av TendSign upphandlingsverktyg så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet från det.

Du kan komma att arbeta med känslig information och därför kommer bakgrundskontroll att genomföras.

Visst låter det här som en spännande och viktig tjänst?
Har du frågor om rollen är du välkommen att höra av dig till Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB som arbetar med rekryteringen för Futurums räkning. Du når Åsa på telefon 070-618 0675. Vi vill ha ditt personliga brev och din CV senast den 16/10-20.

Ansöker gör du via hemsidan www.personalpoolen.se/lediga-jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 16 oktober 2020

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024