OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som upphandlare är självständig och variationsrik med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer ansvara för att genomföra kvalificerade varu- och tjänsteupphandlingar i samarbete med beställarna. Arbetet bedrivs i projektform där upphandlaren vanligtvis har projektledaransvaret. Upphandlaren utför även i stor utsträckning ett konsultativt arbete. Som huvudregel kommer du ha flera parallella projekt igång och det är därför viktigt att du trivs i en miljö med flera samtidigt pågående ärenden.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för att upprätta upphandlingsdokument och genomföra upphandlingar av varor, tjänster samt förbrukningsmaterial
- Ansvara för att upprätta kontrakt och för att förvalta kontrakt genom aktiv kontraktsuppföljning
- Lämna råd och vara ett stöd i upphandlings- och kontraktsfrågor
- Ansvara för att leda förhandlingar och att utforma relevanta strategier för att få bästa möjliga affär
- Vara ett stöd till verksamheten i inköpsrelaterade frågor och i upphandlingsfrågor
- Att planera, leda och ansvara som projektledare i upphandlingsprojekt
- Att kontinuerligt genomföra marknads- och omvärldsanalys inom bolagets verksamhetsområden.
I tjänsten ingår även att:
- Medverka i och driva förbättringsarbete inom upphandlings- och kontraktsförvaltningsprocessen
- Arbeta i nära samarbete med övriga bolag och förvaltningar inom Region Stockholm
- Handlägga beställningar i inköpssystemet ClockWork
- Analysera och utveckla inköpsstrategier tillsammans med strategiska inköpare och kategoriansvariga
- Hålla utbildningar i frågor relaterade till inköp och upphandling.
Kvalifikationer:
Du har utbildning från universitet/högskola med inriktning juridik, ekonomi eller liknande (vari utbildningsmodul om inköp alternativt upphandling ska ingå).
alternativt yrkesinriktad utbildning inom inköp alternativt upphandling med dokumenterad erfarenhet från upphandling via minst 2 praktikperioder. Dokumenterad arbetslivserfarenhet som upphandlare inom hälso- och sjukvårdssektorn sedan tidigare är meriterande.
Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Eftersom vi är en liten enhet bör du vara beredd på att utföra arbetsuppgifter inom enhetens hela arbetsområde, d.v.s. upphandling, inköp, avrop och e-beställningar m.m. Du tycker om att bygga relationer, är ansvarstagande och serviceinriktad. Du ska vara självgående och gilla att arbeta både självständigt likväl som i nära samarbete med andra. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, med många olika uppdrag och ärenden parallellt. Du förväntas att delta kontinuerligt i utvecklings- och förbättringsarbete.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och meriterande arbetslivserfarenhet.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av chefen för Inköp & Juridik/Chefsjurist Bechir Eklund, tfn 08-123 56 093, bechir.kabli-eklund@sll.se.
Ansökan
Du söker anställningen via Danderyds sjukhus rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Övrig information:
Vi är en rökfri arbetsplats.
Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonserade svarsdag, skicka därför gärna in din ansökanså snart som möjligt.
Sista ansökningsdatum: Tisdagen den 31 mars 2020 (2020-03-31).
Varmt välkommen med din ansökan!