OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för affärer? Då har vi jobbet för dig.
Enheten för Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.
Enheten består av, avtalscontroller, inköpare, materialkonsulenter, upphandlare, miljöcontroller, jurist samt medarbetare inom e-handel och avropsfunktionen för bemanningsfrågor. Enheten utvecklas stadigt för att kunna möta verksamheternas behov och juridiska utmaningar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en upphandlare som har ett stort intresse för affärer och service. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster. Den vi söker kommer bland annat att upphandla hjälpmedel och strategiska tjänsteupphandlingar. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika verksamheter inom Region Jämtland Härjedalen. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov och samtidigt anpassa detta till Lagen Om Offentlig Upphandling, LOU.
Arbetet innefattar allt från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar även i interna och externa nätverk samt i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller teknik alternativt att du har en annan kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna inom inköp och/eller upphandling. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från yrket. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har även god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651