Upphandlare till Inköpsenheten

Upphandlare till Inköpsenheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Vi utökar vårt stöd till verksamheten och inför bl a kategoristyrt inköp. Då en av våra upphandlare går vidare till annan tjänst söker vi en serviceinriktad upphandlare/inköpare som tillsammans med övriga medarbetare fortsätter arbetet på enheten.

Inköpsenheten, som tillhör förvaltningsavdelningen, driver och genomför upphandlingar och överenskommelser i nära samarbete med verksamheten samt bistår i övriga inköpsfrågor. Majoriteten av våra upphandlingar avser tjänster. Vi förväntar oss att du kommer till oss med fullt fokus och vilja att bidra och i gengäld erbjuder vi dig trevliga och positiva kollegor och en mycket bra arbetsplats där vi helhjärtat arbetar med att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en mycket spännande verksamhet. Arbetet bedrivs tillsammans med kollegor med olika kompetenser, inom enheten samt med den beställande verksamheten. Naturvårdsverket har en intern kundtjänst som tar emot alla frågor från verksamheten. Inköpsfrågorna går vidare från den interna kundtjänsten till en funktionsbrevlåda i teamet ”second line” som idag består av tre upphandlare och där blir du vår nya kollega.

Du är enhetens ansikte utåt och får i rollen en mycket god förståelse för myndighetens arbete och verksamhet. Du arbetar nära dina teamkollegor och ni fördelar bemanningen av funktionsbrevlådan liksom uppdrag som kommer in mellan er. Du genomför upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar samt stödjer avseende överenskommelser med andra myndigheter och informerar om inköpsarbetet på myndigheten. Du har även möjlighet att arbeta med exempelvis utbildningsinsatser, utveckla stöddokument och mallar m.m. Du arbetar med flera uppdrag samtidigt, ibland med kort framförhållning och utifrån ändrade förutsättningar. Du är en ansvarsfull och prestigelös teammedlem som bidrar till en god arbetsmiljö där du rycker in och stödjer dina enhetskollegor samt själv vågar be om hjälp vid behov.

Att hjälpa och stötta i de ärenden och frågor som kommer in är högsta prioritet, det ställer därför krav på dig att snabbt kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och anpassa stödet och kommunikationen efter mottagarens behov för att kunna hålla en god servicenivå.

Din kompetens
Vi söker dig som har:


• Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom upphandling/inköp, eller motsvarande utbildning som vi bedömer är likvärdig. alt. för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Minst sex månaders erfarenhet där du har genomfört ett flertal egna upphandlingar och avrop inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Erfarenhet av och trivs med att arbeta med stöd och service
• Ett gediget intresse för offentlig upphandling
• God erfarenhet av att använda digitala upphandlingsverktyg för olika upphandlingsförfaranden
• God datorvana och kunskap inom Office 365 som arbetsverktyg, främst excel och word
• Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

Det är meriterande att ha erfarenhet av:


• Digitala upphandlingsverktyget Tendsign
• Olika upphandlingsförfaranden
• Att ha genomfört upphandlingar på engelska

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.

Tjänsten passar dig som trivs med att ge hög service, har lätt för att samarbeta och god kommunikativ förmåga. Du är flexibel, självgående och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Du arbetar effektivt och strukturerat samt är initiativrik och handlingskraftig.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidareanställningar på heltid. Placeringsort är Stockholm eller Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 januari. 

Kontakt
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.
Anna Nygård, enhetschef på Inköpsenheten
Fackliga företrädare för Saco-S respektive ST på Naturvårdsverket

Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Thörnelöf
010-698 10 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Naturvårdsverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Valhallavägen 195
None

Postadress

Valhallavägen 195
STOCKHOLM, 10648

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024