Upphandlare till inköpsenheten i Täby kommun

Upphandlare till inköpsenheten i Täby kommun

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig upphandlare och är dessutom intresserad av att arbeta mer fokuserat med IT-upphandling kan denna tjänst vara rätt för dig. Vill du dessutom arbeta på en av Sveriges mes välskötta kommuner är du varmt välkommen med din ansökan.

Om tjänsten
Du kommer ingå i den centrala inköpsenheten som består av 12 kompetenta och trevliga kollegor samt inköpschef. Vår målsättning är att arbeta kategoristyrt med inköp och vi har påbörjat implementering av detta arbetssätt.

I din roll kommer du att driva upphandlingar genom hela inköpsprocessen och säkerställa att kommunen gör bra affärer i enlighet med gällande lagstiftning, samt kommunens och enhetens mål. Som upphandlare kommer du att arbeta projektorienterat, faktabaserat och tvärfunktionellt. Vi söker dig som vill utveckla och förbättra den offentliga affären i Täby kommun tillsammans med dina kollegor på inköpsenheten och verksamheterna.

Du kommer att arbeta med såväl varuupphandlingar som tjänsteupphandlingar. Du kommer främst att arbeta med upphandling inom kategorierna IT & kommunikation. Upphandlingarna inom kategorin IT & kommunikation avser primärt upphandling av system, kommunikation, teknik samt hårdvara. Komplexiteten i projekten kommer att variera - allt från strategiska upphandlingar till standardiserade avrop.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Leda verksamheterna i upphandlingsarbetet från ax till limpa inom ramen för kommunens inköpsprocess
• Genomföra analyser inom ramen för inköpsprocessen, så som exempelvis marknadsanalyser och riskanalyser
• Identifiera förbättringsområden för att addera mervärde i inköpsprocessen
• Ge stöd och råd i inköpsrelaterade frågor från verksamheterna och allmänhet
• Delta i och bidra till kategoriarbetet primärt för IT & kommunikation
• Hålla dig uppdaterad om relevanta leverantörsmarknader
• Administrera avtal i avtalskatalogen, såsom avtalsförlängningar mm.


Vem är du?
• Du har god erfarenhet av att självständigt driva projektorienterat upphandlingsarbete
• Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller inköp alternativt motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt
• Du har goda kunskaper om gällande upphandlingslagstiftning
• Du talar och skriver svenska obehindrat
• Det är meriterande om du arbetat inom offentlig sektor
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT-upphandling

Som person är du driven och trivs med att arbeta med att utveckla/förbättra. Du har förmågan att agera på en strategisk nivå samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat, flexibelt, analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter. Är du, utöver allt ovan, en team-människa som är lyhörd och kommunikativ. Ja, då kan du vara den vi söker!


Om verksamheten
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

Inköpsenheten verkar för en strategisk och hållbar hantering av kommunens resurser genom en effektiv inköpsprocess där leverantörsdialog, behovs- och marknadsanalys samt avtalsförvaltning ska ha en central roll.
Vårt uppdrag är att i samverkan med verksamheterna säkerställa att anskaffningar sker affärsmässigt enligt gällande lagstiftning och kommunens mål och riktlinjer. Vi arbetar faktabaserat och tvärfunktionellt tillsammans med verksamheterna för att skapa effektivitet och största möjliga affärsvärde för kommunen.

På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.
Fackliga representanter:
Linda-Marie Palm Vision, 08-55 55 90 00, lindamarie.palm@taby.se
Helen Klockare, SACO, 08-555 590 00, helen.klockare@taby.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024