OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Dom-stolar. I Domstolsverket arbetar cirka 285 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Juridiska avdelningens upphandlingsfunktion tillhandahåller kunskap, stöd och service inom upphandlingsområdet. Målgruppen är Domstolsverkets olika av-delningar samt enskilda domstolar. Arbetsuppgifter Din uppgift blir att arbeta som internkonsult i upphandlingsfrågor. I rollen som internkonsult ingår bland annat att bistå med juridisk sakkunskap inom upphandling och avtalsrätt. Som upphandlare hos oss får du arbeta självständigt och med ansvar för planering och genomförande av hela upphandlingsprocessen, från utredning till avtalstecknande. Du kommer även att medverka i utbildning inom upphandlingsområdet. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan för uppgiften lämplig utbildning samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling. Du har förmågan att utveckla upphandlingsprocessen genom såväl förenkling som förbättring samt tillämpa de möjligheter som upphandlingslagstiftningen tillåter. Det är av stor vikt att du är noggrann, kvalitetsmedveten, har mycket god samarbetsförmåga, social kompetens och hög integritet. Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system samt är van att använda Office-paketet. Du behärskar svenska språket och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593