Upphandlare till Kriminalvårdens inköpsenhet, vikariat

Arbetsbeskrivning

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Inköpsenheten har i uppdrag att utveckla, styra och samordna myndighetens inköp. Inköpsenheten svarar också för juridiskt stöd och rådgivning kring inköp- och avtalsfrågor kopplat till upphandlingar. I vårt uppdrag ingår även att följa upp avtal och utveckla myndighetens e-handel. Hos oss arbetar 19 personer och vi genomför upphandlingar för sammantaget cirka 2,5 miljarder kronor varje år.

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarie för en av våra upphandlare på Kriminalvården ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar genom hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform där du som upphandlare är projektledare och har ett nära samarabete med representanter från Kriminalvårdens verksamheter. Du kommer också att vara ett kvalificerat stöd till verksamheterna i upphandlings- och avtalsfrågor och ansvara för kontakter med våra leverantörer. Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter och att du håller dig uppdaterad när det gäller omvärldsbevakning och ny lagstiftning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning på offentlig upphandling, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. Du har erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet. Det innebär att du har dokumenterad praktisk erfarenhet från att ha genomfört alla delar i en upphandlingsprocess. Det är meriterande att ha erfarenhet av upphandlingar inom IT-området. Du har erfarenhet av projektarbete, både som ledare och medarbetare. Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet och elektroniska upphandlingsverktyg såsom Visma Tendsign eller liknande. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, då du självständigt tar fram förfrågningsunderlag och avtalsförslag.

Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har en god förståelse för ekonomiska samband samtidigt som du har en förmåga att vara nytänkande och komma med nya idéer. Du är bra på att få saker utförda i tid. Arbetet innebär många kontakter både inom Kriminalvården och med våra leverantörer, vilket ställer stora krav på att du är utåtriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du trivs i att arbeta i en organisation under utveckling och är inte rädd för nya och förändrade uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar och du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.


ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Widin
011-496 52 57
Inköpschef Helen Widin
011-496 52 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Inköpsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.
  • Heltid. Dagtid. Kontorsarbetstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: 2017-06-01 (eller efter överenskommelse), upphör: 2018-08-30 .
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Slottsgatan 78 60180 Norrköping
None

Postadress

Slottsgatan 78
Norrköping, 60180

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024

Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024