OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och ansvarstagande person som trivs i projektledarrollen? Klarar du av att ha många bollar i luften samtidigt? Vill du vara en del av att gemensamt utveckla upphandlingsenhetens arbetssätt? Då är du rätt person för oss!
Arbetsbeskrivning
I rollen som upphandlare hos oss hanterar du hela flödet från behovsanalys till tecknat avtal, i samarbete med representanter från kommunens verksamheter och därefter implementera, administrera samt följa upp avtalen. Att arbeta som upphandlare är omväxlande och utvecklande då både upphandlingsföremålen och branscherna som berörs kommer variera och medföra nya frågeställningar för dig i din roll som upphandlare.
I tjänsten agerar du som en operativ projektledare med expertkunskap inom upphandlings-, entreprenad- och avtalsrätt och du har ett flertal upphandlingsprojekt på gång samtidigt. Du kommer tillsammans med två kollegor arbeta mot tekniska förvaltningen som ansvarar för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Förvaltningen ansvarar också för den kommunala vatten- och avloppsförsörjningen (VA), och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna. Du kommer därför främst arbeta med upphandling inom entreprenader såväl som varu- och tjänstekontrakt.
Vem är du?
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning såsom universitets- högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom ett relevant område för arbetsområdet. Har du tidigare erfarenhet av offentlig upphandling, strategiskt inköp, entreprenad, AMA, juridik eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är det meriterande. Du har grundläggande datorkunskaper samt kunskap i Word och Excel. Vidare behärskar du svenska obehindrat i tal och skrift.
Du har ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att skapa goda relationer kommer väl till pass. Det är viktigt att du är driven, noggrann, analytiskt, strukturerad och har initiativförmåga. Självklart är du ansvarstagande och har en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar väl med andra.
Om verksamheten
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Upphandlingsenheten är en centralt placerad expert- och stödfunktion under ekonomi- och upphandlingsavdelningen som årligen handlägger cirka 150 upphandlingar avseende varor, tjänster och byggentreprenad. Enhetens huvudsakliga uppgifter är att praktiskt och strategiskt säkerställa att upphandlingar sker i enlighet med lagar, interna policys och politiska mål. Upprätta och utveckla ändamålsenliga affärsmodeller, säkerställa avtalsefterlevnad samt styra och analysera kommunens inköp.
På upphandlingsenheten arbetar totalt 12 medarbetare fördelat på åtta upphandlare, avtalscontroller, ekonomiadministratör, e-handelssamordnare samt upphandlingschef. Utöver de 12 medarbetarna arbetar enheten även i nära samarbete med kommunens miljöstrateger och förvaltningarnas inköpssamordnare.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. I tjänsten kommer du att få arbeta i en positiv arbetsmiljö och med kompetenta kollegor där du får möjligheten att vara med och utveckla upphandlingsenhetens arbetssätt. Även möjligheter till fördjupning och specialisering inom relevanta områden finns.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Kristianstads kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johan Friberg på 0760 – 02 69 69, johan.friberg@jurek.se alternativt Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se
Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR
Fackliga företrädare:
• Alexandra Wideheim – SACO, 044-132908, alexandra.wideheim@kristianstad.se
• Krister Nilsson – Vision, 044-135000, krister.nilsson2@kristianstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52