Upphandlare till Kund i Göteborg

Upphandlare till Kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Vi söker nu en upphandlare till vår kund i Göteborg för att förstärka deras inköpsavdelning.

Här erbjuds du en bred roll i ett företag med högt i tak. Du kommer arbeta tillsammans med tre befintliga upphandlare där ni kommer hjälpas åt att förvalta företagets cirka 19000 hyresgäster.
Som upphandlare kommer du till exempel att arbeta med:

• Upphandlingar
• Förnya konkurrensuppsättningar
• Avtalsförvaltning
• Direktupphandlingar
• Beställarstöd

PERSONPROFIL
Vi söker dig som är strukturerad och självgående samt att du har en hög servicekänsla. Ett viktigt krav är att du har god erfarenhet inom yrket samt erfarenhet av inköp enligt LOU. Mycket god svenska i både tal och skrift krävs då arbetet innefattar att skriva juridiska dokument. Vidare tror vi att du har en hög ansvarsförmåga och kan slutföra dina uppgifter i tid, samt att du är en lagspelare och arbetar tillsammans med dina kollegor för bästa möjliga resultat.

Det är meriterande om har:

• Erfarenhet av att självständigt genomföra entreprenadupphandling
• Utbildning i LOU eller likvärdig erfarenhet
• Utbildning i inköp, upphandling eller likvärdig erfarenhet
• Administrativ erfarenhet
• Erfarenhet från inköp till offentlig sektor
• Erfarenhet av entreprenadjuridik, avtalsrätt, OSL
• Erfarenhet av att teckna ramavtal- och kontrakt

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som upphandlare.

ÖVRIGT
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Plats: Göteborg
Villkor: 6 månader med chans till förlängning

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Beatrice Sjöblom på beatrice.sjoblom@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: upphandlare, inköp, avtal, administration, juridik, upphandling, förvaltning, avtalsförvaltning, service, entreprenadupphandling, entreprenadjuridik,

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024