OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Det händer mycket i Landskrona Stad och vi söker nu två affärsmässiga upphandlare med kunskap och erfarenhet av varu- och tjänsteupphandlingar! I den här rollen får du vara med och skapa mervärde i stadens fortsatta utveckling och bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten är en fast anställning hos Landskrona stad och rekryteringen sköts av Dreamwork.
<b>Mer om jobbet</b>
Du ingår i ett team på 9 upphandlare/entreprenadupphandlare, du rapporterar till inköps-och upphandlingschefen. Landskrona stad har ett inköps-/upphandlarteam som strävar efter ett gott samarbetsklimat och en hög serviceanda där utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar är i fokus.
Inköps och upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen som utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av inköps- och upphandlingskompetens, samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning samt inköp- och upphandling.
<b>Huvudsakliga arbetsuppgifter</b>
• Genomföra varu-och tjänsteupphandlingar inom olika områden samt säkerställa att dessa utförs i linje med gällande regelverk.
• Självständigt driva egna upphandlingsprocesser med eget ansvar för att planera och styra arbetet. Förmåga att kunna arbeta med flertalet upphandlingar parallellt.
• Stötta våra förvaltningar och kommunala bolagen genom att bistå beställarna med rådgivning och kunskaper inom LOU och som projektledare
• Stödja övriga i organisationen i upphandlingsfrågor och vara proaktiv i dialogen med verksamheterna för att kunna fånga upp upphandlingsbehov i tidigt skede.
• Avtalsförvaltning med berörda verksamheter och bolag.
• Leverantörsutveckling och genomförande av omvärldsbevakning inom upphandlingsområdet.
Arbetet utförs i upphandlingsverktyget TendSign och utvecklingsprojekt mot ökat införande av e-handel pågår. Landskrona stad erbjuder dig goda möjligheter till kompetensutveckling inom ditt yrkesområde.
<b>Kvalifikationer</b>
I rollen som upphandlare krävs att du har:
• Högskole-/universitetsutbildning utbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, exempelvis YH-utbildning. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
• Minst 3 år år dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• God erfarenhet av LOU
• Erfarenhet av kategoristyrt arbete
• God kunskap i Officepaketet
• Stark kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska
<b>Det är även meriterande om du har erfarenhet av:</b>
• Projektledning
• Avtalsförvaltning
• Spendanalys
• E-handel
<b>Personliga egenskaper</b>
För att lyckas i rollen som upphandlare krävs, utöver branschkunskaper och affärsmässiga färdigheter, att du är strukturerad, pedagogisk i din kommunikation, drivande samt har ett intresse för utveckling och förändring. Som upphandlare behöver du vara lyhörd och analytisk för att kunna balansera verksamhetens önskemål utifrån gällande regelverk. Du trivs i en ledande roll och har ett förtroendegivande sätt och lätt för att skapa goda samarbeten och relationer både inom och utanför organisationen. Du delar även gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra. Du har förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt, med flertalet upphandlingar som pågår parallellt. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för hela upphandlingsprocessen. Du arbetar lika bra både självständigt som i team.
Om verksamheten
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09