OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns det betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi som Dalarnas största arbetsgivare är en viktig del av utvecklingen.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Upphandlingsavdelningen är centralt placerad vid landstingets ekonomienhet och är landstingets expertstöd avseende upphandling och inköp. Upphandlingsavdelningen genomför samtliga upphandlingar (förutom byggentreprenader, förbrukningsmaterial), dessutom ingår rådgivning och att genomföra interna utbildningsinsatser.
Nu erbjuder vi ett arbete på en arbetsplats som kännetecknas av en god atmosfär och hög trivsel, där vi utvecklas i våra arbetsroller genom omväxlande upphandlingsuppdrag, deltagande i arbetet med förbättringen av landstingets anskaffningsprocess samt avdelningens processer och arbetsmetoder. På upphandlingsavdelningen arbetar vi i upphandlingsverktyget e-Avrop. Vi sitter i Landstingshuset i centrala Falun.
ARBETSBESKRIVNING
Som upphandlare arbetar du med planering och genomförande av upphandlingar inom olika varu- och tjänsteområden. Tillsammans med dina kollegor på upphandlingsavdelningen driver ni olika upphandlingsprojekt och du förväntas delta aktivt i avdelningens utvecklingsarbete avseende processer och arbetsmetoder. Du upprättar och sammanställer förfrågningsunderlag samt svarar för anbudsutvärdering samt följer upp avtal. Som en naturlig del i rollen ingår att arbeta med kvalitetssäkring och ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Gymnasial utbildning och erfarenhet av att delta i upphandlingar/inköp/anskaffningar samt ha goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning.
Det är mycket meriterande om du är diplomerad eller certifierad upphandlare, samt har flera års erfarenhet av att självständigt ansvara för att samordna och leda genomförandet av upphandlingar/anskaffningar enligt LOU.
Personliga egenskaper:
För att lyckas i ditt arbete ska du vara en drivande och engagerad person. Du är strukturerad, analytisk och noggrann. För att passa i rollen tror vi även att du är social och utåtriktad, tycker om att samarbeta med kollegor, verksamheter och leverantörer då det är en viktig och naturlig del av vardagen. God kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig förutsätts.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev!
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50