OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
På stadsledningskontoret arbetar närmare 100 personer
och vi fungerar som
stabsorgan till
kommunstyrelsen.
Vi
ger förvaltningarna råd, stöd
och service samt leder
utveckling i övergripande
processer inom bland annat
upphandling, it,
kommunikation, HR och
ekonomi.
Ekonomi- och
upphandlingsavdelningen
ansvarar för att driva och
utveckla stadens affärssystem,
ansvarar för stadens
övergripande
ekonomihantering med
ekonomisk planering,
redovisning och uppföljning
samt utföra upphandlingar
och inköp i samråd med
förvaltningarna.
Enheten består av fjorton medarbetare som sitter i stadshuset i Lidingö centrum.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för upphandlingar av varor och tjänster enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). I den här rollen jobbar du främst mot vår Teknik- och fastighetsförvaltning. Du planerar,
leder och genomför upphandlingar. Du är ansvarig för hela processen från
behovsanalys och framtagande av upphandlingsdokument till avtalsuppföljning. En viktig del av rollen är också att vara delaktig i utvecklingen av upphandlings och inköpsprocesserna.
Utöver detta ger du också råd och stöd i inköpsfrågor och avtalsuppföljning.
I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar på våra medarbetare i form av kompetensutveckling, hälsodagar och utbildning i aktivt medarbetarskap.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat eftergymnasial utbildning. Vidare kräver tjänsten erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt god kunskap om LOU. Vi vill att ditt hjärta klappar extra för utveckling inom upphandling och inköp och att du har en god förståelse för komplexiteten i dessa frågor. Har du också erfarenhet av entreprenadjuridik, AMA AF, ABT 06, AB 04 och har arbetat med upphandlingar inom detta område är det mycket meriterande. Även erfarenhet från upphandlingar avseende drift och underhåll av fastigheter, mark eller liknande och erfarenhet av ABFF är meriterande
För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Du gillar att lösa problem, ta initiativ och är strukturerad i ditt arbetssätt. Vi förutsätter att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse.
Inledande provanställning kan bli aktuell.
Kontaktinformation
Lena Wennerklint, Tf. upphandlingschef, 08-731 34 68
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Lejonvägen 15
18132 Lidingö
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05