Upphandlare till MediCarrier!

Upphandlare till MediCarrier!

Arbetsbeskrivning

Vi rekryterar nu en driven upphandlare till ett spännande konsultuppdrag på MediCarrier! Vill du arbeta i en meningsfull och utvecklande organisation? Brinner du för affärsmässighet och service? Då kan det här vara det perfekta uppdraget för dig! MediCarrier är distribuerar miljöanpassade sjukvårds- och förbrukningsartiklar till hela Stockholm. De erbjuder dig ett intressant, utvecklande och meningsfullt arbete tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor.

Uppdraget är med start så snart som möjligt och sträcker sig 6 månader med god chans till förlängning. Placering är på MediCarriers kontor i Spånga. Delvis möjlighet till distansarbete finns.


Om tjänsten
I uppdraget som upphandlare på MediCarrier arbetar du operativt med upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Du driver en effektiv och ändamålsenlig förvaltning och uppföljning av avtal. Arbetsuppgifterna är varierande. Du kommer både att planera och genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) inom flera kategorier och även hantera och strukturera MediCarriers interna inköp. Du bevakar förändringar i aktuell lagstiftning inom upphandlings- och inköpsområdet och du arbetar proaktivt med avtal: bevakar nya ramavtal och avtal som löper ut. Du är även ett stöd i avtalsfrågor och upprättar, tolkar och granskar avtal. I din roll ingår också att informera och utbilda verksamheten i upphandlingsfrågor.

Organisatorisk tillhörighet inom bolaget är avdelningen Ekonomi och Administration/Juridik och i det löpande arbetet rapporterar du till bolagsjuristen. Din chef är bolagets chef för Ekonomi och Administration.

Du arbetar nära företagets bolagsjurist som leder juridikavdelningens arbete. Juridikavdelningens fokus är att säkerställa att bolagets upphandlingar, avrop och inköp sker i enlighet med gällande lagstiftning och gällande övergripande styrdokument för upphandling och inköp.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planering och genomförande av upphandlingar och avrop tillsammans med olika delar av verksamheten
• Utvärdering av genomförda upphandlingar
• Förvaltning av bolagets avtal
• Uppföljning av ingångna avtal och de leveranser som sker under kontraktstiden
• Hantering och strukturering av interna inköp
• Arbete med avtals- och kvalitetsuppföljning samt strategisk kategoristyrning i dialog med olika avtalsägare
• Informera och utbilda verksamheten i upphandlingsfrågor
• Utveckla bolagets rutiner för upphandlingsarbete i samarbete med bolagsjuristen


Vem är du?
Vi ser att du som söker har:

• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens som MediCarrier bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av offentlig upphandling och LOU
• Mycket goda kunskaper i svenska språket samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Meriterande med erfarenhet av:

• Upphandlingar inom transport, IT-system och entreprenad
• Strategisk upphandling genom exempelvis kategoristyrning och inköpsanalys
• Arbete i projektform

Vidare så ser vi att du är driven och har en mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Du har ett serviceinriktat och affärsmässigt förhållningssätt samt har en god problemlösningsförmåga. Vidare trivs du med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att du kan identifiera dig med värdeorden – kompetens, pålitlighet, samverkan och öppenhet.


Om verksamheten
MediCarrier AB är ett Region Stockholm helägt logistik- och transportföretag. Bolaget lagerhåller och distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024