OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en erfaren upphandlare till utvecklande roll, är det du? Läs mer här!
Om uppdraget
Konsultuppdraget är på heltid och startar 1 september 2022 och pågår till 31 december 2022, därefter finns det möjlighet att uppdraget förlängs ytterligare. Myndigheten har behov av förstärkning av en upphandlare till ekonomi- och inköpsenhetens upphandlingsfunktion. Arbetet utförs under kontorstid måndag till fredag i myndighetens lokaler i Solna.
Dina arbetsuppgifter
Enheten du tillhör ansvarar för:
- Ekonomistyrning, samordning av planering, budgetering, resultatredovisning, årsredovisning och uppföljning av verksamheten
- Intern kontroll
- Genomförande av upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och upprättande av avtal, verksjuridiska frågor såsom förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt behandling av personuppgifter
Arbetsuppgifterna är i huvudsak att:
- bistå med upprättande av mellanstatliga överenskommelser
- genomförande av direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från statliga ramavtal
- ge råd och stöd till chefer och medarbetare rörande inköps- och upphandlingsfrågor
- ansvara för upphandlingsfunktionens funktionsbrevlåda
Beroende på din erfarenhet kan även arbetsuppgifter som deltagande i införande av kategoristyrning i myndigheten och genomförande av direktivstyrda upphandlingar enligt LOU bli aktuella.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Goda kunskaper inom LOU/LUF
- Erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyg (exempelvis TendSign, Mercell)
- Goda kunskaper i MS Office
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 1 juli 2022
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson