Upphandlare till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du minst 5 års erfarenhet av offentlig upphandling, intresserad av ett deltidsuppdrag och tillgänglig omgående? Då ska du läsa vidare för detta kan vara något för dig!

Arbetsbeskrivning
I detta uppdrag arbetar du som upphandlare och kategoriledare, vilket innebär att du både har egna ansvarsområden samt ingår i gemensamma arbetsgrupper.  

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• genomföra förstudier och marknadsanalyser.
• genomför avrop och upphandlingar.
• delta i avtalsuppföljning och avtalsförhandlingar.
• kvalitetssäkra mallar, rutiner och processer.
• hantera överprövning av upphandlingsärenden vid domstol.

Arbetet utförs i myndighetens lokaler som är placerade i Solna. 

 
Vem är du?
Arbetet förutsätter att du är lätt att samarbeta med och har förmåga att samarbeta med olika intressenter. Du ska vara lyhörd och ha god förmåga att kommunicera. Du ska självständigt kunna ansvara för, planera och genomföra aktiviteter. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya saker, ha ordning och reda samt vara nyfiken. Då arbetet innebär många kontakter, läggs stor vikt vid personliga egenskaper.

Utöver detta ska du för att vara kvalificerad för uppdraget ha:

• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning.
• minst fem (5) års erfarenhet från liknande arbete.
• goda kunskaper inom LOU/LUF.
• mycket goda kunskaper inom IT-området.
• erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyg, tex. TendSign eller Mercell.
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du: 

• är jur kand eller har motsvarande rättsvetenskaplig utbildning.
• har erfarenhet av uppdrag i politiskt styrd organisation, myndighet eller motsvarande.
• har erfarenhet av förhandling med leverantörer.
• har mycket god förmåga att på ett övergripande sätt finna lösningar, ha en tydlig struktur i sitt arbete samt kunna agera självständigt. 

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag med omfattning på deltid, 50 % men som kan periodvis bli högre efter överenskommelse. Det är start omgående (27 februari) och förväntas pågå fram till jun 2024. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kandidatansvarig Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. 
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024