OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten som ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade varu- och tjänsteupphandlingar huvudsakligen inom uttalade ansvarsområden. Arbetet bedrivs konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Arbetet utförs i projekt liknande form tillsammans med uppdragsgivaren, där upphandlaren är ansvarig och drivande för uppdragets genomförande. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består i att:
• leda och genomföra kvalificerade upphandlingar
• ge stöd och råd till verksamheten i anskaffnings- och avtalsfrågor samt
• leda och medverka i interna utvecklingsprojekt
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har eftergymnasial utbildning (Exempelvis KY- eller YH-utbildning) med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, samhällsvetenskap, ingenjörsämnen, juridik eller annan för tjänsten passande utbildning.
• Har minst fyra års erfarenhet av att ha genomfört ett flertal upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LoU) eller lagen om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS)
• Har erfarenhet av att arbeta i projektform
• Har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Har god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom statlig/kommunal förvaltning såväl som erfarenhet av upphandling av komplicerade tjänster. För tjänsten på NFC är det meriterande att även ha erfarenhet av laborativ verksamhet.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill arbeta med intressanta och utvecklande anskaffningsuppdrag. Som upphandlare har du ett konsultativt förhållningssätt och är drivande och självständig i anskaffningsuppdragen. Det är viktigt att du är initiativrik, nytänkande och utvecklings-inriktad. Du har hög integritet, dessutom har du en god social förmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Det är också viktigt att du har en hög servicekänsla och ett intresse av att skapa nytta och mervärde för Polisen i anskaffningsuppdragen.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas.
Arbetsplatsen ligger i Linköping.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Gruppchef Andreas Furuvik, tfn vxl 114 14.
Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Maria Lindstam
010-562 80 00 (vxl)
Sektionschef Anna Stenfeldt Hennings
010-562 80 00 (vxl)
Gruppchef Stockholm Per Hedén
0708-95 14 54
Sektionschef Stockholm Anna Orhall
010- 562 86 29
Gruppchef Göteborg Helena Fabiansson
010-565 32 47
Sektionschef Göteborg Torbjörn Åhgren
010-565 32 20
Gruppchef Malmö Jörgen Hylén
010-561 45 74
Sektionschef Malmö Thomas Söderberg
010-561 37 15
Polisförbundet Per Thollin
010-563 85 86
OFR-S Heléne Tapper
010-562 81 78