OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.
Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Är du en nyfiken och erfaren upphandlare som vill ha nya utmaningar?
Vi kan då erbjuda dig utveckling inom nya områden, där din upphandlingskompetens kommer väl till pass!
Vill du vara med och genomföra och samordna myndighetens inköp tillsammans med duktiga och erfarna kollegor? Då är det här en tjänst för dig! Inköpsenheten består idag av 14 medarbetare som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp. Tjänsten är placerad på myndighetens huvudkontor i Norrköping där merparten av enhetens medarbetare är placerade, fem medarbetare är placerade i Örebro.
Du kommer att
- självständigt driva och genomföra annonserade upphandlingar för Transportstyrelsens olika verksamheter
- ha rollen som projektledare i både större och mindre inköp
- genomföra komplexa avrop från ramavtal med förnyad konkurrensutsättning
- arbeta med löpande avtalsförvaltning
- vara ett stöd för enhetens övriga medarbetare och aktivt arbeta inom ett eller flera identifierade avtalsområden.
- arbeta inom utpekade kategorier och avtalsområden
- vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp
- hålla interna utbildningar.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.
https://transportstyrelsen.se/sv/Om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/
Du måste ha
- utbildning från universitet eller yrkeshögskola, minst 2 år, gärna med inriktning inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som vi bedömer relevant
- minst 3 års aktuell erfarenhet (motsvarande heltid) av att självständigt genomföra annonserade upphandlingar för offentlig sektor (enligt LOU, LUF eller LUFS)
- genomfört upphandlingar inom flera olika områden och av olika komplexitet
- erfarenhet av arbete i något elektroniskt upphandlingsverktyg
- god kunskap i Microsoft Office
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift .
Det är meriterande om du också har
- arbetat som offentlig upphandlare (motsvarande heltid) mer än 5 år
- erfarenhet av förhandling i samband med upphandling eller avtalsförvaltning
- aktuell erfarenheter av att förbättra upphandlingsrutiner och tillhörande processer
- genomfört upphandlingar på engelska
- examen inom juridik eller ekonomi samt relevant erfarenhet inom området.
Vi vill att du
- har en god pedagogisk förmåga
- är analytisk; löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplexa ärenden.
- är nyfiken och initiativtagande; sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
- är kreativ; ser utanför boxen och finner nya lösningar på gamla problem.
- är servicefokuserad; lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
- är självgående; tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
- är strukturerad; arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping eller Örebro.
Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt.
Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta Kristina Portugués, chef inköpsenheten, 010 – 495 42 10, mailto:kristina.portugues@transportstyrelsen.seeller
för arbetstagarorganisationerna Saco-S, Carola Sander och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Vi behöver din ansökan senast den 19 maj 2024 märkt med referensnummer TSG 2024- 2040. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
http://www.transportstyrelsen.se/
Kort om avdelning Ekonomi
Avdelning Ekonomi stöder alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och arbetsplatsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 55 medarbetare.