Upphandlare till offentlig sektor

Upphandlare till offentlig sektor

Arbetsbeskrivning

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Karriärrådgivning, tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, Intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.


Är du upphandlare och gillar analys i kombination med struktur? Vill du dessutom arbeta med att driva hela upphandlingsprocessen självständigt och har erfarenhet från liknande arbete? Då vill vi berätta mer! Ett samhälle med fokus på inkludering är viktigare än någonsin och just nu söker en myndighet med just detta uppdrag en duktig upphandlare. 
 
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 
 
Om uppdraget
 
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in uppdrag från myndigheter där de söker efter skickliga upphandlare. Just detta uppdrag erbjuder en plats där du får vara en del i en organisation som arbetar för att främja och stötta värdefulla insatser. Att skapa ett samhälle med fokus på inkludering är som sagt viktigare än någonsin. Då denna roll är i behov av din hjälp snarast så är du mer än efterlängtad. Du kommer att arbeta inom verksamhetsområdet inköp och upphandling där du i samverkan med kärnverksamheten genomför hela upphandlingsprocessen, från upprättande av upphandlingsdokument inkl. kravspecifikationer, utvärdering av anbud, upprättande av beslut och avtal, till uppföljning av befintliga avtal. Hoppas att du finner intresse för denna tjänst då vi gärna vill vara med i din utveckling och bidra till ditt nästa steg. Vi vill finnas här för just dig! 
 
Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

• Ansvara för upphandlingsprocessen i sin helhet.
• Göra självständiga direktupphandlingar och inköp.
• Göra självständiga upphandlingar(förenklat och öppet förfarande).
• Göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
• Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
• Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer.
• Hantering av avtal, avtalsförlängning.
Krav för tjänsten

• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3)års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper inom LOU.
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande krav för tjänsten 

• Erfarenhet av att ha arbetat i Mercell Tendsign Pro:s strukturerade dokument.
• Erfarenhet av att ha arbetat med administratörsbehörighet i Tendsign Pro.
• Erfarenhet av upphandlingsarbete från statlig myndighet.
Vi söker dig som har förmåga att  

• Kunna arbeta självständigt.
• Ha ett starkt driv och fokus på uppgiften.
• Snabbt kunna sätta sig in i och lösa varierade och ibland komplexa arbetsuppgifter.
Uppdragsperiod och omfattning 
 
Uppdraget är på heltid under kontorstider eller enligt överenskommelse och pågår från och med snarast möjligt till och med 2022-03-31, med chans till förlängning. 
Arbetet genomförs på distans fram till årsskiftet med möjlighet till delvis distansarbete efteråt med utgångspunkt från Gävlekontoret. 
 
Ansökan 
 
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen! 
 
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Nicole Mattsson på 0704746378, nicole.mattsson@novare.se. 
 
Hoppas vi ses!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Public
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Liknande jobb


Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024

Upphandlare

Upphandlare

11 november 2024