OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Inköp- och upphandlingsenheten, som är en del av kommunstyrelseförvaltningen, är centralt placerad och är kommunens specialister avseende upphandling och inköp. Enheten består av inköpssamordnare, inköpscontroller och upphandlare och ligger organisatoriskt under kommunens ekonomiavdelning. Enheten är inne i ett mycket intressant expansionsskede och har höga ambitioner för kommunens utveckling av inköp- och upphandling. Målet är att bli en modern inköps- och upphandlingsenhet som aktivt deltar i kommunens utveckling. För att trivas hos oss är du en lagspelare som bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat där vi delar med oss av erfarenheter och utvecklas tillsammans.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en upphandlare som vill vara med och utveckla kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I din roll som upphandlare arbetar du som självständig projektledare och stöttar organisationen genom hela upphandlingsprocessen. Arbetet innefattar behovs- och marknadsanalys, upphandlingsstrategi och upphandlingsarbete inklusive avtalsskrivning. Du kommer också att stötta organisationen med löpande upphandlings- och avtalsfrågor och ansvarar för att gällande upphandlingslagstiftning efterlevs.
I rollen ingår också att medverka i förbättringsarbetet inom funktionen, omvärldsbevakning inom inköps- och upphandlingsorienterade frågor och att aktivt bidra till att nå verksamhetens mål. Självklart är du med och bidrar till att driva enhetens utvecklingsarbete framåt, vi söker därför dig som har ett stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete.
KVALIFIKATIONER
Rollen passar dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kunskap inom Lagen om offentlig upphandling och erfarenhet av att genomföra såväl ramavtal som objektsupphandlingar. Har du kunskaper om upphandling inom IT ser vi det som en fördel. Vi vill att du har erfarenhet av att använda digitala upphandlingsverktyg då det är på detta sätt som Partille kommun upphandlar sina avtal.
Som upphandlare tilltalas du av möjligheten att göra skillnad i ditt arbete och trivs när du får arbeta med olika parallella projekt. Du kommer att ha många interna och externa kontakter i detta uppdrag, vi tror därför att du är mycket bra på att samarbeta, att du är lyhörd och har ett genuint intresse för, och förmåga att, hjälpa och coacha andra. Vidare har du god analytisk förmåga, är förtroendeingivande och prestigelös. Du är trygg i din yrkesroll och du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering. Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.