Upphandlare till Riksbanken

Upphandlare till Riksbanken

Arbetsbeskrivning

Riksbanken söker nu en upphandlare till enheten för fastighet och service.  Enheten ansvarar för Riksbankens fastigheter. I det ingår förvaltning och anpassning av lokaler samt ansvar för alla former av intern service.

VI ERBJUDER DIG

Som upphandlare inom enheten fastighet- och service ges du möjlighet att förvalta och utveckla enhetens arbete med upphandling och avtalsstyrning inom området intern service. Du arbetar med flera parallella uppdrag inom upphandling, inköp och avtalsförvaltning och du svarar för utveckling av metoder och modeller för upphandling och avtalsförvaltning inom ditt ansvarsområde.

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Din roll innebär att du leder och samordnar upphandlingar och avtalsförvaltning inom området intern service. Det innefattar framförallt lokalvård, café och restaurang, möbler, kontorsmaterial m.m till Riksbankens fastigheter. Du säkerställer efterlevnad av  lagen om offentlig upphandling (LOU), myndighetskrav samt interna regler inom Riksbanken.  Uppföljning av avtal utifrån kvalitet i leverans och ekonomi är centrala delar.

Du skapar spårbarhet genom noggrann dokumentation, exempelvis diarieföring, avropsbeslut och säkerställande av leverantörsavtal genom upprättning, upphandling och uppföljning. Utlämnande av handlingar förekommer.

Andra förekommande arbetsuppgifter kan även vara aktuella, såsom inköpsstrategier eller uppföljning. Vid behov stöttar du även inom andra delar av enhetens områden, t.ex. inom underhåll och entreprenad.

DITT TEAM

Enheten för fastighet och Service består av sju medarbetare.

Arbetet bedrivs med god kvalitet och hög serviceanda tillsammans med verksamheten och övriga medarbetare. Tillsammans arbetar teamet för att utveckla arbetet inom sina ansvarsområden för att uppnå största möjliga nytta för verksamhet och den goda affären. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.

MER OM DIG

Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot t.ex. upphandling/inköp, ekonomi, teknik, juridik eller annan för tjänsten relevant utbildning. Vi ser gärna att du har kunskap inom fastighets- och upphandlingsjuridik.

Du har också relevant erfarenhet från fastighetsbranschen samt minst tre års erfarenhet av arbete i Facility managementsektorn .

Givetvis har du genomfört upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lagen om upphandling inom försvar och säkerhetsområdet (LUFS). Du har dokumenterad erfarenhet i rollen som beställare och i arbete med avtalsuppföljning. 

Du har god vana i Officepaketet. Du har svenskt körkort då det kan förekomma resor i tjänsten eftersom Riksbanken har fastigheter på flera platser. Kunskap och erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, modern avtalsförvaltning och upphandling (LOU) ser vi som krav.

För att lyckas väl i tjänsten tror vi att du behöver vara en person som är relationsskapande och som snabbt hittar lösningar på uppkomna problem. Struktur, processer, planering och ordning och reda ligger naturligt för dig i ditt dagliga jobb.

Tillsammans med detta har du även förmågan att ha ett långsiktigt perspektiv. Som person är du positiv, noggrann, nytänkande och analytisk. Du är engagerad, prestigelös i ditt arbete och gillar och att ge bra service och har lätt för att se helhetsbilden.

Du tycker också om att samarbeta, kommunicera och bygga professionella relationer, då arbetet innebär att samverka inom organisationen samt med leverantörer och samarbetspartners.

MER OM TJÄNSTEN

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning, med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning kommer att göras på slutkandidaten. Det kommer att ställas  krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal för säkerhetsklassade tjänster.

Du kommer att vara placerad i Stockholm.

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN

Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.

INTRESSERAD?

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg senast den 5 maj. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Vi återkopplar till dig via mail och ber dig att noga se över både inkorg och skräppost så du inte missar något. Du får också gärna kontakta oss med vändande mail om du upptäcker att utskicken inte hamnar rätt.

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024