Upphandlare till serviceenheten

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER På serviceenheten arbetar 13 personer och vi söker en ny medarbetare. Enheten ansvarar för upphandlingar, inköp, lokaler, fysisk säkerhet och distribution. Vi är inne i ett spännande utvecklingsskede av vår upphandlingsverksamhet, bland annat inför vi elektroniska upphandlingar som medför nya arbetssätt och ökad effektivitet. Du kommer att bli en viktig del av upphandlingsverksamhetens framtida utmaningar. Dina arbetsuppgifter blir främst att både självständigt och i samarbete med myndighetens verksamheter arbeta med att planera och genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Tillsammans med övriga medarbetare på enheten ska du bidra till att utveckla upphandlings- och inköpsverksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik/ekonomi eller motsvarande samt flerårig dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete. Mycket god IT-vana är ett krav då målsättningen är att de flesta upphandlingar ska genomföras elektroniskt. Du ska ha god servicekänsla, lätt för att samarbeta, förmåga att knyta goda kontakter samt god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt. Meriterande är om du har kunskap i lagen om offentlig upphandling (LOU).

Sammanfattning

Liknande jobb


26 augusti 2024

16 augusti 2024

Junior Buyer-External Brands to H&M Beauty

8 augusti 2024

Jr Buyer Arket Home

Jr Buyer Arket Home

4 juli 2024