Upphandlare till Serviceförvaltningen

Upphandlare till Serviceförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Teamet på Upphandling söker nu en till två upphandlare som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Tycker du att offentlig upphandling är det roligaste som finns? Gillar du utmaningar och komplexa uppdrag? Då kan du vara den vi söker.

Upphandlingsenheten som arbetsplats
Avdelningen för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Hos oss finns specialister inom upphandling, juridik, kategoristyrning och avtalsförvaltning. Vi är idag ca 60 medarbetare inklusive avdelningschef. Upphandlingsenheten är en del av avdelningen och omfattar för närvarande 18 upphandlare, en upphandlingsjurist en administratör och en enhetschef.

Se vår video https://youtu.be/I5jT-ipcDOc om hur det är att arbeta som upphandlare på serviceförvaltningen. 

Vad erbjuder vi dig
Du ingår i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Trivs du i rollen som konsult så har du här möjligheten att ha många interna kontakter och lära dig mycket om Stockholm Stad och våra arbetsområden. Vi sitter i trevliga lokaler nära Globens t-bana och shoppingcenter.

Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av:

- att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier
- att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering
- att kunna vara en rådgivande roll kring upphandlings- och inköpsfrågor i staden
- att ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med stadens verksamheter.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete av arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling.

För tjänsten krävs att du har:

- högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig
- minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare
- erfarenhet av att leda stora och små upphandlingsprojekt
- kommunikativ, analytisk och god samarbetsförmåga – att kunna arbeta med anpassade budskap till målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form
- mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

För tjänsten är det meriterande om du har:

- erfarenhet från minst ett av upphandlingsområdena: varor, tjänster & it
- kunskap och erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter. För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat, tar ansvar, vågar fatta beslut och driva projekt framåt. Du är trygg i din egen förmåga och vågar lita på andra. Du tycker om upphandlingshantverket och vill umgås och bidra tillsammans med oss andra upphandlingsnördar.
Vidare ser vi att du är snabbtänkt, pragmatisk och en lagspelare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera pågående projekt samtidigt. Att bidra till gott samarbete både internt men också externt är av stor vikt.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Stockholms stads upphandlingsverksamhet? Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
I rekryteringsprocessen börjar vi med intervjuer i vecka 40 för de som blir kallade i första steget.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nozha Amezeane KR-Konsult
08-50811716
Jenny Holm Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane HR Konsult
08-50811716
Liselothe Engelgren
liselothe.engelgren@stockholm.se
Nozha Amezeane
08-508 11716, nozha.amezeane@stockholm.se
Liselothe Engelgren, Avdelningschef
08-508 118 88
Eliana Hjelm, HR-konsult
08-508 117 23
Jenny Holm, Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane, HR-Konsult
08-50811716
Petrus Potrus, HR-konsult
08-508 11 739

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024