OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter.
Är du en drivande och serviceinriktad person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team? Skolinspektionen söker nu en kollega som ska ingå i en grupp som arbete med allt från inköp och e-handel till upphandling. Du ska självständigt kunna genomföra avrop och upphandlingar tillsammans med verksamhetens beställare. Tillsammans med dina kollegor på enheten deltar du i att utveckla upphandlingsverksamheten. Det förutsätter att du kan arbeta självständigt samt trivs med att samarbeta med andra och ingå i ett team.
Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av 13 medarbetare. Din närmaste chef är ekonomichefen. Enhetens ansvarsområden omfattar ekonomi, verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning, upphandling, samt lokalfrågor. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik vars ansvarsområde utöver enhetens omfattar HR, arkiv och registratur, IT och rättsenheten samt kansliet för Skolväsendets överklagandenämnd.
Placering är på huvudkontoret i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Du ska hjälpa verksamheten att analysera deras behov och ansvarar sen för att hålla ihop hela förfarandet från inköpsanmodan, upphandling/avrop till slutlig diarieföring av ärendet. Efter avslutad upphandling ska du även bidra med stöd till avtalsägaren i avtalstolkning och avtalsförvaltning.
Tillsammans med dina kollegor på enheten ska du vara delaktig i arbete med utveckling av de interna processerna som rör inköp, avrop och upphandling. Ni fördelar inkomna beställningar mellan er och arbetar så att ni vid behov kan täcka upp för varandra.
Kvalifikationer
• Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, eller annan eftergymnasial utbildning (YH eller motsvarande).
• Du ska ha goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling, LOU, och dess tillämpning och du ska ha minst tre års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom den offentliga sektorn.
• Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig flytande på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har genomfört IT-upphandlingar och vana från systemen TendSign och/eller Visma.
Du ska vara strukturerad och kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har ett pedagogiskt sätt och en integritet som hjälper dig i att ge stöd till verksamheten att göra rätt. Du arbetar systematiskt och slutför dina uppdrag med god kvalitet. Du har förmåga att både arbeta själv och tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 18 januari 2023. Ansökan har dnr 2022:11648.
Frågor
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Mary Cairns eller Kristin Annerstedt som nås via växeln 08-586 080 00.
Fackliga företrädare
Birger Österberg (Saco-S), Samuel Sjöberg (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.