OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsenheten
Vill du arbeta som upphandlare i Söderhamns kommun? Har du erfarenhet av offentlig upphandling, är serviceinriktad, pedagogisk och har god kommunikationsförmåga - då ska du söka tjänsten.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och självgående upphandlare som verkligen brinner för offentlig upphandling. Du kommer att jobba på vår inköpsenhet - en mycket viktig stödfunktion för hela kommunkoncernen.
Förutom upphandling, enligt LOU i första hand, så är det viktigt att kunna ge rätt råd och stöd till verksamheterna. Du ska också gilla samarbetet med olika referensgrupper vid upphandlingar.
För oss är det betydelsefullt att hela gruppen fungerar bra tillsammans, varför vi också kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området eller har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig arbetslivserfarenhet som upphandlare inom offentlig sektor.
Meriterande är arbetslivserfarenhet av entreprenadupphandlingar, elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Det är viktigt att du kan uttrycka dig korrekt på svenska både i tal och i skrift.
I rollen som upphandlare är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att förmedla budskap och säkerställer att det når fram. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I ditt arbete är du van att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och du sätter upp och håller tidsramar.
Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du möjlighet att delta på någon av våra kostnadsfria friskvårdsaktiviteter, du har friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid så därför är vi måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Vi tillämpar flextid och det finns möjlighet att arbeta hemifrån.
Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Styrning och stöd samordnar vi arbetet mellan Söderhamns kommuns fyra sektorer och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Här arbetar drygt 90 medarbetare med sådant som är gemensamt för alla inom Söderhamns kommun exempelvis arkiv, ekonomi, inköp, IT, kommunikation, ledningsstöd, nämndsadministration, näringsliv, säkerhet och samhällsbyggnad.