Upphandlare till Södertörn

Upphandlare till Södertörn

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla den nya organisationen inom Södertörn? Sök jobbet som upphandlare redan idag!

Upphandling Södertörn ger dig möjligheten att arbeta i en bred och utmanande roll som Upphandlare där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och att vara med och forma framtidens organisation inom inköp. I rollen som Upphandlare får du en bredd av arbetsuppgifter som likväl är spännande som utmanande och du kommer jobba med upphandling av varor, tjänster och entreprenader i samarbete med kommunernas förvaltningar och övriga verksamheter.

Ditt anställningserbjudande

Upphandling Södertörn är ett brett och kompetent upphandlingsteam där du kommer vara med och bidra i utformningen av framtidens inköpsorganisation. Det är stor variation i rollen och det innebär såväl självständigt upphandlingsarbete som konsultativt stöd i upphandlingsprocessen. Som upphandlingsansvarig ansvarar du för att affärsmässigheten omhändertas i alla kund- och leverantörskontakter och det gäller att ta hand om och lösa de utmaningar man stöter på då uppgiften ska lösas.

Dina arbetsuppgifter

Som upphandlare hos oss får du självständigt planera och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader tillsammans med kommunernas förvaltningar och övriga verksamheter. Du kommer att fungera som ett konsultativt stöd i upphandlingsprocessen och ha en nära dialog med både kommunernas egna verksamheter och kommunernas leverantörer.

• Planera och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader i nära dialog med kommunens egna verksamheter och kommunernas leverantörer
• Som affärsområdesansvarig har du ansvar för samordning, planering och strategier för upphandlingsarbetet
• Utvecklar och ansvarar för relationen med leverantörer
• Omvärldsbevakning av området
• Utveckling av upphandlingsprocess, metoder och rutiner

Värt att veta

Södertörns upphandlingsnämnd ansvarar från och med den 1 oktober 2012 för all upphandlingsverksamhet i Haninge och Nynäshamns kommun. Upphandling Södertörn ger dig möjligheten att arbeta i en bred och utmanande upphandlarroll där det finns stora möjligheter både till personlig utveckling. Vi vill att du bidrar med dina erfarenheter och idéer till att utveckla våra rutiner, metoder och processer och i rollen finns det gott om möjligheter att delta i fortlöpande utvecklingsarbete inom verksamheten.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har:

• En högskoleutbildning med inriktning logistik, ekonomi, juridik eller annat relevant område alternativt en YH-utbildning
• Erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete enligt LOU eller annan upphandlingslagstiftning
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God förmåga och erfarenhet att jobba i olika system

För att lyckas i tjänsten behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen. Tjänstens många kontaktytor ställer även krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024