Upphandlare till Solna stad

Upphandlare till Solna stad

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta som upphandlare/ inköpare och är ute efter en tjänst där du, tillsammans med kompetenta medarbetare, bidrar till stadens fortsatta utveckling? Läs då mer och ansök för att bli vår nya upphandlare i Solna stad!

Om arbetsplatsen
Som upphandlare är du en del av inköps- och upphandlingsenheten på Stadsledningsförvaltningen och rapporterar till inköps- och upphandlingschefen. Enheten tillhör avdelningen för ekonomi- och verksamhetsstyrning som har huvudansvaret för styrning och uppföljning av stadens ekonomi och verksamhet samt för finans, koncern- och bolagsfrågor, redovisning, IT samt lön. Solna stad är en kommun med mycket outsoarcad verksamhet vilket innebär att vi på upphandlingsenheten har en viktig funktion för hela stadens uppdrag.

Vad innebär arbetet?
I rollen kommer du att ansvara för stadens upphandlingar med fokus på varor. Du kommer att stötta stadens chefer i deras upphandlingsarbete med din expertkunskap inom upphandlingsförfarandet och LOU.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a att:


• Ha kategoriansvar för varor, inklusive upphandlingsansvaret inom området. 
• Samarbeta med vår E-handelsansvariga gällande utökningen av E-handelssystemet
• Stötta i avtalförvaltningen

Om dig
Vi ser att du som söker har en utbildning som upphandlare/ inköpare samt minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom upphandling/ inköp. Du har erfarenhet av kategoriledning, kategoristyrning och avtalsuppföljning. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med dessa uppgifter i en kommunal verksamhet. Vidare har du god kunskap av LOU samt inköpsprocessen.

Som person är du relationsskapande, strukturerad, kan arbeta självständigt och tar egna initiativ till förbättringsarbete och utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Då du i rollen har kontakt med många interna aktörer, samt självständigt förväntas producera texter av hög kvalité har du även god svenska i både tal och skrift. 

Vårt erbjudande
Hos oss erbjuds du en nyckelroll inom en modern kommunal verksamhet i en stark och kostnadseffektiv tillväxtkommun. Ungefär 2 miljarder kr, och därmed halva stadens omsättning, utförs årligen av externa leverantörer, vilket innebär att inköp, upphandling och avtalsstyrning är en väsentlig verksamhet i stadens styrning. 

Ekonomi- och verksamhetsstyrningen inom Solna stad har stor betydelse och du kommer till en miljö med kompetenta och engagerade kollegor, där du kan bidra till fortsatt utveckling. 

Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linnéa Brinkälv, inköps- och upphandlingschef, på 072-583 15 47 eller på linnea.brinkalv@solna.se

Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 12/4-2022. Urvalsarbetet kommer att påbörjas löpande.

 


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024