Upphandlare till stab Ekonomi och Styrning

Upphandlare till stab Ekonomi och Styrning

Arbetsbeskrivning

Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden! Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden.
 
Om arbetsplatsen
Dessa tjänster hittar du i staben Ekonomi och Styrning på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. En stab som består av 38 härliga medarbetare där fyra upphandlare har i uppdrag att utveckla, styra och samordna upphandling samt ansvarar för behovs- och marknadsanalys och avropsförfrågningar. Som del av detta team får du vara med övriga förvaltningen i dess arbete med att utveckla Linköpings kommun.  
 
Arbetsbeskrivning
Som upphandlare på Miljö-och samhällsbyggnadsförvaltningen drivs du av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris samtidigt som du ser till att affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling. För att uppnå detta samverkar du med kravställare och olika expertfunktioner företrädesvis från kommunens förvaltningar. Du har en styrande, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheterna. Arbetet kräver taktiskt och strategiskt tankesätt samt en hög grad av affärsmässighet i kombination med fokus på det juridiska perspektivet. I arbetet ingår att delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag och besluta om upphandlingsförfaranden. Det ingår även att ge råd och stöd i upphandlingstekniska och entreprenadjuridiska frågor, aktivt delta i förbättringsarbetet gällande upphandlingsprocesser samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter.

I uppdraget ingår även att:
- upphandla ramavtal
- förhandla med leverantörer
- bevaka ny lagstiftning
- ta fram upphandlingsstrategier
- göra uppföljningar av offerter
- delta i leverantörsmöten
 
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning eller YH-utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskap förvärvade genom yrkeserfarenhet inom Offentlig Upphandling (LOU). Vi ser vidare att erfarenhet av att lämna anbud i upphandlingar är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av entreprenad är det meriterande. Du har god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skrift då du kommer formulera tydliga krav mot anbudsgivare. Kunskap om Office-paketet (Word och Excel) är ett krav och har du kunskap om e-upphandlingsverktyg är det meriterande. Vidare är kunskap om avtalsrätt tillsammans med god kunskap inom det juridiska språket meriterande.

Som upphandlare är du trygg och stabil och har mod att agera efter din övertygelse. Du har god förståelse för hur människor tar till sig budskap och anpassar med tydlighet information till mottagaren. Du har lätt för att skapa kontakter och är social och utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Strukturerad, planerad och organiserad är egenskaper som beskriver dig som person och du arbetar utifrån ett serviceinrikat synsätt. Du är väl insatt i upphandlingsarbete, där din förståelse för de fackmässiga termerna i arbetet är särskilt bra och du underhåller kontinuerligt din specialistkunskap.
 
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: 1 visstidsanställning och 1 tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 2

Mer information

För mer information ring Emelie Törnvall (emelie.tornvall@asb-executive.se), 070-618 11 58.

Ansök senast den 2022-08-21.
Ansök här

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024