Upphandlare till Staben, Fastighetsdivisionen i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för fastigheter, försörjning, transport- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom HR- och ekonomiområdet. Som medarbetare i Regionservice har du kring 1 600 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka tre miljarder kronor årligen. På vår webbplats www.skane.se/regionservice får du veta mer om oss.

Regionservice Fastighetsdivision upphandlar material och tjänster som krävs för att uppföra, renovera och underhålla de fastigheter där Region Skåne bedriver sin verksamhet. Vi har en upphandlare som samverkar med byggprojektledarna för att säkerställa den bästa affären utifrån förutsättningarna. I dagsläget och vi omsätter vi knappt en miljard kronor under våra fastighetsrelaterade avtal.

ARBETSUPPGIFTER
Upphandlaren ger råd och stöd i upphandlingsfrågor till verksamheten inom fastighetsdivisonen men samverkar också med Regionservice upphandlingsstrateg och Region Skånes upphandlingsavdelning Koncerninköp. Som upphandlare har du en viktig roll i att säkerställa att upphandling sker i enlighet med lagar, förordningar och Region Skånes upphandlingspolicy samt att upphandlingarna är affärsmässiga och professionella.
Tjänsten som upphandlare ligger inom fastighetsdivisionen där merparten av upphandlingarna är kopplade till tjänster och entreprenader för om- och tillbyggnationer av fastigheter. Det innebär att du ska genomföra upphandlingar i enlighet med LOU i samarbete med byggprojektledare och andra medarbetare som har specialistkunskaper inom området som ska upphandlas. Det kan gälla alla typer av ramavtal, drift- och underhållsavtal men framförallt större eller komplicerade projektspecifika entreprenad- och tjänsteupphandlingar.

Du ansvarar för att säkerställa de kommersiella villkoren och att upphandlingen görs korrekt ur ett juridiskt perspektiv. Du har stöd från vår upphandlingsstrateg när det gäller de juridiska frågorna.
Avtalsförvaltningen har hög fokus i vår verksamhet och byggprojektledare som avropar på våra avtal och har synpunkter på leverantörernas agerande eskalerar frågorna till dig som tar den strategiska diskussionen med leverantören för att säkerställa att vi tolkar och tillämpar avtalet på samma sätt i hela regionen. Förhandlingar med leverantörerna ingår i avtalsförvaltningen vid förlängningar eller oenighet i tolkningen av tillämpningen av avtalet.
Vi arbetar kontinuerligt med att se över hur vi samverkar med leverantörerna och i detta arbete har du en naturlig roll i att hitta utvecklingsområden och utvecklingsmöjligheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom bygg, industriell ekonomi, entreprenadjuridik, inköp eller liknande. Vi ser gärna att du är civilingenjör. Du kan vara nyexaminerad eller ha flera år på arbetsmarknaden där du har säkerställt din kompetens inom entreprenadrätt, entreprenadjuridik, byggnation, ekonomi och affärsmannaskap.

Du ska ha ett utvecklat affärsinne och arbetar alltid utifrån att uppnå den bästa affären utifrån de givna förutsättningarna. I denna roll har du många kontaktytor varför mycket god kommunikationsförmåga är ett krav liksom förmåga att tydligt kunna uttrycka dig i skrift. Du kan ha arbetat som kalkylator eller inköpare på byggföretag. Projektledarerfarenheter eller arbetsledarerfarenheter från yrkeslivet men även projektledarerfarenhet som student ses som mycket meriterande då du i upphandlingarna agerar som projektledare och ansvarar för att hålla ihop att alla deltagare levererar för att säkra slutresultatet.
Även förhandlingsvana är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av upphandling mot AMA AF som grund och erfarenhet av LOU ser vi det som ett extra plus.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du ska vara ansvarstagande och självständigt kunna planera ditt arbete i förhållande till de behov som verksamheten har. Du är engagerad i det du gör och har en drivkraft att komma till avslut och leverera under givna förutsättningar. Arbetet kräver detaljfokus men detaljerna måste planeras i sitt sammanhang för att säkerställa resultatet.
Vi värdesätter att du har förmåga att skapa och bibehålla goda relationer vilket blir en viktigt faktor för att nå framgång i samarbetet såväl inom som utom vår egen verksamhet. Genom ditt prestigelösa sätt och din goda samarbetsförmåga får du fram det bästa ur dina kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. I första hand gäller anställningen ett vikariat t o m 2014-09-30 men med goda möjligheter till förlängning. Resor i tjänsten ingår i begränsad omfattning inom Region Skåne då vi har personal i Lund, Malmö, Helsingborg och Kristianstad.
  • Publicerat: 17 december 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Dockplatsen 26
Malmö, 20525

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024