Upphandlare till Statens inköpscentral

Upphandlare till Statens inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta hos oss där upphandling är kärnverksamhet? Vill du vara med i våra komplexa upphandlingsprojekt och fortsätta att utvecklas tillsammans med vassa kollegor? Då kan vi erbjuda en spännande tjänst.

 

Nu när ramavtalsområdena blivit fler och vi har många spännande utvecklingsprojekt på gång så behöver vi ta in ännu en ny upphandlare.

 

Hos oss får du möjlighet att göra gedigna förstudier och verkligen sätta dig in i såväl upphandlingsföremål som upphandlingstekniska frågor. Det finns också möjlighet att fördjupa sig inom något av våra fokusområden, innovation, informationssäkerhet, e-handel, hållbarhet och tillgänglighet.

 

Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm och har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning utifrån verksamhetens behov.  

 

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar 1 900 avtal inom ett 30-tal avtalsområden med 730 leverantörer som regelbundet konkurrensutsätts i nya upphandlingar. Enheten för upphandling av varor och tjänster upphandlar statliga ramavtal inom ett stort antal områden, allt ifrån flygresor till tolktjänster, möbler och säkerhetsteknik. Du kommer att arbeta med 20 kunniga kollegor som håller kompetens och sammanhållning högt.

 

Arbetsbeskrivning

Upphandlingarna genomförs i projektform. Du kan komma att arbeta såväl i rollen som projektledare som projektmedlem. I varje upphandlingsprojekt genomförs en förstudie där externa referensgrupper ingår. Dit bjuds deltagare från andra myndigheter in för att tydliggöra behovet inför upphandlingen. I förstudiearbetet ingår också en marknadsanalys där dialog förs med olika branschaktörer för att fånga upp marknadens synpunkter och förslag inom det aktuella upphandlingsområdet.

 

Du arbetar nära avtalsförvaltare och projektjurist och har en gruppledare samt en upphandlarkollega till hjälp i alla dina projekt.


Är du vår framtida kollega?

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• akademisk examen inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annat relevant område. Alternativt slutförd YH/KY-utbildning om minst två år inom offentlig upphandling.
• några års erfarenhet av praktiskt arbete med upphandling inom offentlig sektor.
• du har god kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och om de lagar och regler som reglerar offentlig sektor.
• Erfarenhet av att arbeta i något av de upphandlingsverktyg som finns på marknaden.
• erfarenhet av att genomföra egna upphandlingar utifrån beställares/referensgrupps behov.


 

Meriterande med erfarenhet av:


• att ha gjort avrop från Statens inköpscentrals ramavtal
• projektledning
• arbete med större ramavtal

 

Personliga egenskaper

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som upphandlare hos oss har du god förmåga att hålla tidplaner och strukturera dina arbetsuppgifter. Du kan skifta fokus mellan olika upphandlingsområden allt efter vad arbetsuppgifterna kräver. Du bidrar med ett stort intresse för utvecklingsfrågor som skapar engagemang och delaktighet i gruppen. Din samarbetsförmåga är mycket god. Du är nu intresserad av att fortsätta utvecklas inom upphandling samt att få leda större projekt.

 

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

 

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

 

Här kan du läsa en intervju med William Friberg som jobbar som upphandlare hos oss:

William Friberg, upphandlare på Statens inköpscentral - Kammarkollegiet


Ansökan

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobba-har, inklusive CV och personligt brev, senast den 21 juni 2022.


Kontaktpersoner

Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta 

Therese Klaar, enhetschef, enheten för upphandling av varor och tjänster, e-post therese.klaar@kammarkollegiet.se

 

Fackliga ombud:

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40.

 

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

 

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Läs mer på www.kammarkollegiet.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 21 juni 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024