OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du 1 års erfarenhet av att arbeta som upphandlare och vill testa något nytt? Då har jag tjänsten för dig. Nu får du den unika möjligheten att arbeta som upphandlare på en statlig myndighet i Karlstad. Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vi letar nu efter en upphandlare för en statlig myndighet. I denna roll kommer du att ansvara för att genomföra inköp och upphandlingar av olika varor och tjänster. Som upphandlare kommer du att ha en central roll i att analysera och utvärdera olika leverantörer. Du bör vara väl insatt i de relevanta lagstiftningarna och föreskrifterna som styr offentlig upphandling och ha förmågan att driva och koordinera upphandlingsprocessen från början till slut.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
* Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
* Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
* Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
* Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
* Göra självständiga upphandlingar
* Göra självständiga upphandlingar
VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning samt minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
ELLER
- Har YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Har goda kunskaper inom LOU/LUF
- Har erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Självgående
- Noggrann
Övrig information:
* Start: 1 oktober
* Omfattning: 60-100%
* Placering: Karlstad
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231