OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Söker du ett omväxlande arbete som upphandlare på en statlig myndighet som bjuder på både utmaningar och spännande möjligheter i kampen mot diskriminering och främjande av lika rättigheter? Då har du möjlighet att bli en del av ekonomi- och inköpsenhetens upphandlingsfunktion som bland annat har som uppgift att samordna planering och uppföljning av verksamheten.
Vi söker en upphandlare som kan förstärka ekonomi- och inköpsenhetens upphandlingsfunktion på en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget är på heltid och är beräknad att starta den 1 september 2022 och pågå fram till den 31 december 2022. Det finns möjlighet till förlängning fram till slutet av mars 2023.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Arbetet kan komma att omfatta följande uppgifter:
Bistå med upprättande av mellanstatliga överenskommelser
Genomförande av direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från statliga ramavtal
Ge råd och stöd till chefer och medarbetare rörande inköps- och upphandlingsfrågor
Ansvara för upphandlingsfunktionens funktionsbrevlåda
Beroende på din erfarenhet som upphandlare kan även arbetsuppgifter såsom deltagande i införande av kategoristyrning i myndigheten samt genomförande av direktivstyrda upphandlingar enligt LOU bli aktuella.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete,
Goda kunskaper inom LOU/LUF,
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg (t.ex., TendSign, Mercell),
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt, samt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2022-06-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ulrika Olofsson, ulrika.olofsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044