OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Till ekonomienheten på vårt huvudkontor i Katrineholm söker vi nu en upphandlare.
Ekonomienheten tillhör avdelningen för Myndighetsstöd och ansvarar för ekonomi och upphandlingsfrågor. Enheten består för närvarande av en enhetschef och tio medarbetare. Nu behöver vi komplettera enheten med upphandlare med placering på myndighetens huvudkontor i Katrineholm. Vi söker såväl junior som senior kompetens.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får:
• upphandla varor och tjänster för myndighetens räkning,
• genomföra avrop från statliga ramavtal,
• följa upp och analysera myndighetens upphandlingar, inköp och avtal,
• ge råd, stöd och utbildning till organisationen,
• bevaka ny lagstiftning,
• utveckla myndighetens rutiner och processer för upphandling och inköp.
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.
Är du den vi söker?
Du har:
• gymnasieexamen,
• eftergymnasial utbildning med inriktning mot offentlig upphandling företrädesvis inom juridik eller ekonomi, eller motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvade på annat sätt som vi bedömer likvärdig,
• goda kunskaper inom LOU och förmåga att kunna tolka och ge visst upphandlingsjuridiskt stöd inom ramen för lagens tillämpning och praxis,
• goda kunskaper inom MS Office, särskilt Excel och Word,
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift,
• erfarenhet av arbete i något elektroniskt upphandlingsverktyg.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA),
• upphandlingssystemet Kommers,
• upphandlingar och avtal på engelska.
För att fungera bra i rollen som upphandlare behöver du:
• vara kommunikativ, analytisk och ha hög integritet,
• ha förmåga att planera, strukturera och leda upphandlingsuppdrag,
• ha förmåga att arbeta både enskilt och i grupp för att uppnå resultat,
• vara serviceinriktad,
• behärska svenska och engelska väl i tal och skrift.
Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.
Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.
Resor mellan kontoren kommer att förekomma.
Läs om våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ekonomichef Edvard Käll, telefon 08-799 41 56.
Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, telefon 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Välkommen med din ansökan senast 7:e november.
Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar
Besök vår webbplats
Vår rekryteringsprocess
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.