OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i ett upphandlingsteam med kompetenta, drivna och prestigelösa kollegor? För rekrytering söker vi nu en upphandlare till Sundbybergs Stad. Har du erfarenhet av att arbeta inom olika verksamhetsområden med upphandling inom offentlig sektor så kan det här vara tjänsten för dig!
Upphandlingsenheten är mitt i en spännande resa. Under de senaste 3 åren har enheten växt från 5 till 14 personer och nya roller har tillkommit.
Upphandlingsenheten i Sundbybergs Stad är en glad och sprallig arbetsgrupp med mycket kapacitet, driv, hög arbetsmoral och kompetens!
Den trygghet som finns i arbetsgruppen skapar ett klimat av trivsel, gemenskap och glädje.
Att lära av varandras kunskaper genom samtal inom enheten och tillsammans med kravställarna utmanar och utvecklar oss både som individer och som enhet! Vi vill mycket tillsammans.
För att kunna ta nästa steg i denna resa behöver vi nu komplettera med flera erfarna personer till vårt gäng. Tjänsten är tillsvidare och start enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så sök gärna redan idag.
Om tjänsten
Upphandlingsenheten planerar och genomför upphandlingar till alla sektorerna i Staden, samt Lokalfastigheter och SAVAB. Du ansvarar självständigt för planering och genomförande av upphandlingar med varierande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Rollen innebär att du dagligen samverkar med beställare, kravställare, leverantörer och övriga involverade i processerna.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- självständigt planera och utföra upphandlingar
- ta strategiska beslut kopplade till upphandlingar och kategorier
- ansvara för att stadens behov samordnas i genomförda upphandlingar
- samverka med beställare och kravställare
- genomföra analyser, kartlägga och följa upp processerna och ansvara för att de följer lagar och riktlinjer
- ansvara för överprövningar och yttranden
- uppföljning av avtal
- identifiera förbättringsområden för att addera mervärde
Vem är du?
För att lyckas i rollen som upphandlare behöver du ha några års erfarenhet av att arbeta som upphandlare och vara van vid att driva flera projekt samtidigt.
Vidare har du kunskap inom LOU och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor. Du har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, logistik eller har en YH-utbildning med inriktning inom upphandling/inköp eller motsvarande som vi bedömer likvärdig.
Som person är du driven och van att projektleda, har en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer i organisationen. Det är av stor vikt att du är analytisk, flexibel och kan arbeta självständigt.
Om verksamheten
Sundbyberg är en av Sveriges snabbast växande kommuner och Sveriges minsta kommun till ytan. Sundbyberg är idag dryga 50 000 invånare och beräknas vara ca 68 000 invånare 2030.
tadens organisation består av 1 gemensam förvaltning med 5 underliggande sektorer, avdelningar och enheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson