OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i ett upphandlingsteam med kompetenta, drivna och prestigelösa kollegor? För rekrytering söker vi nu en upphandlare till Sundbybergs Stad. Har du erfarenhet av att arbeta inom olika verksamhetsområden med upphandling inom offentlig sektor så kan det här vara tjänsten för dig!
På upphandlingsenheten arbetar idag 16 medarbetare med olika kompetenser, fördelade på två team. På upphandlingsenheten ligger fokus på LOU och affärsutveckling. Organisationen består av medarbetare med varierande kompetenser, där varje individ spelar en viktig roll i att upprätthålla och skapa Sundbybergs stads avtal och affärer.
Är du intresserad av att arbeta med kompetenta och trevliga kollegor? Nu finns möjligheten att söka tjänsten som upphandlare och bli en del av denna verksamhet.
Tjänsten är på heltid med möjlighet till två distansdagar i veckan. Urvalsprocess och intervjuer sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Upphandlingsenheten planerar och genomför upphandlingar till alla sektorerna i Staden, samt de helägda bolagen Lokalfastigheter och SAVAB. Du ansvarar självständigt för planering och genomförande av upphandlingar med varierande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier. Vi söker också dig som är sugen på att utveckla dig inom IT-upphandling. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Rollen innebär att du dagligen samverkar med beställare, kravställare, leverantörer och övriga involverade i processerna.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- självständigt planera och utföra upphandlingar
- ta strategiska beslut kopplade till upphandlingar och kategorier
- ansvara för att stadens behov samordnas i genomförda upphandlingar
- samverka med beställare och kravställare
- genomföra analyser, kartlägga och följa upp processerna och ansvara för att de följer lagar och riktlinjer
- ansvara för överprövningar och yttranden
- uppföljning av avtal
- identifiera förbättringsområden för att addera mervärde
Vem är du?
För att lyckas i rollen som upphandlare behöver du ha några års erfarenhet av att arbeta som upphandlare och vara van vid att driva flera projekt samtidigt. Vidare har du kunskap inom LOU och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor. Du har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, logistik eller har en YH-utbildning med inriktning inom upphandling/inköp eller motsvarande som vi bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av IT-upphandlingar.
Som person är du driven och van att projektleda, har en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer i organisationen. Det är av stor vikt att du är analytisk, flexibel och kan arbeta självständigt.
Om verksamheten
Sundbyberg är en av Sveriges snabbast växande kommuner och Sveriges minsta kommun till ytan. Sundbyberg är idag dryga 50 000 invånare och beräknas vara ca 68 000 invånare 2030. Stadens organisation består av 1 gemensam förvaltning med 5 underliggande sektorer, avdelningar och enheter.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.