OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med. Sundsvall är staden mellan bergen, vid havet, älvarna och skogarna. Här är nära till allt med naturen inpå knuten samtidigt som vi har ett av Sveriges populäraste köpcentrum.
Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, undersköterskor, ekonomer och många andra viktiga yrkesgrupper. Vi jobbar hårt för ökad konkurrenskraft i takt med att omvärlden och samhället förändras.
Inköpsenheten genomför upphandlingar av entreprenader, varor och tjänster på uppdrag av Sundsvalls kommuns olika verksamheter i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi står inför nya utmaningar och för att möjliggöra vårt uppdrag behöver vi två (2) upphandlare.
Uppdraget
Sundsvall kommun har påbörjat ett kategoristyrt inköpsarbete och lägger stor vikt på att arbeta faktabaserat. Vi har ett koncernperspektiv och fokuserar på att arbeta innovativt så att totalkostnaden minskar samtidigt som vi värnar om hållbara och rättssäkra upphandlingar.
Tillsammans med övriga på enheten kommer du att ansvara för upphandlingar inom områdena varor, tjänster och entreprenader. Detta arbete utgår från förutsättningar som fastställs av politisk ledning, kommunledning och inköpschef. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar inom ramen för LOU.
Förväntningar
Vi söker dig som är affärsmässig och tycker det är roligt och inspirerande att driva projekt inom upphandlingsområdet. Du ska ha ekonomisk högskoleutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer relevant inom inköp och upphandling. Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor. Det är en fördel om du sedan tidigare har arbetat med liknande uppgifter och har god kännedom om kommunernas krav och behov av entreprenader, varor och tjänster.
Upphandlingskontorets upphandlingar drivs i projektform, därför ser vi gärna att du även har erfarenhet av projektledning och då företrädesvis av upphandlingsprojekt. För detta arbete är det viktigt att du är lyhörd för uppdragsgivarnas behov, du är och innehar en mycket god förmåga att kommunicera i tal och text med personer i och utanför vår organisation. Tjänsten innebär såväl självständigt arbete som förmåga att leda arbetsgrupper.
För att lyckas i ditt arbete och bli en skicklig upphandlare är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad andra gör, av andras arbete och drivkrafter. Du har därför ett intresse för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat och har också god förståelse för det affärsmässiga perspektivet och kan tillämpa affärsmässiga principer på ett bra sätt.
Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och självständigt, men med god samarbetsförmåga och du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du kommunicerar, både muntligt och skriftligt, på ett tydligt sätt med mycket god språklig förmåga. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker nu två upphandlare enligt följande omfattning:
1 tjänst är en tillsvidareanställning på heltid.
1 tjänst är en visstidsanställning på 12 månader.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta
Johan Lindqvist, inköpschef, tfn 073 - 143 15 54
Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta
Elisabet Lundgren HR-konsult, tfn 060 – 19 19 39
Fackliga företrädare
Eva – Marie Tyrberg , Saco/naturvetarna
Johan Klockar Öhrnell, ledarna
Nås via växeln 060-19 10 00
Din ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Sista ansökningsdag 2020-05-26
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Sandelius
060 19 12 56, 070 365 71 57
Jonas Borg, ekonomidirektör
060 19 13 86, 073 275 22 92
Maud Viklander
060-191432
Katarina Tjernblom
060-19 12 70
Bodil Hansson
060-191366, 070-6756673
Peder Björk
060191365, 0701901291
Lennart Andersson, stabschef
060 19 19 34, 070 652 46 30
Maria Ring
+46 60191786
Kenneth Lidgren
060-191325
Maria Ring, rekryteringsspecialist
060 19 17 86, +46 070 183 66 95